۸۸۹۸۹۱۶۱-۴
اطلاعیه ها
برگزاری جلسه ی افطاری با حضور جمعی از فارغ التحصیلان و افراد فعال مرکز پژوهش ها

در جلسه ی افطاری که با حضور جمعی از فارغ التحصیلان و افراد فعال مرکز پژوهش ها برگزار شد، در خصوص بسیاری از مسائل رایزنی و همفکری شد.
1397/3/9   0
  جلسه ی افطاری با حضور جمعی از فارغ التحصیلان و افراد فعال مرکز پژوهش ها و در حضور سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان چهارشنبه 9 خرداد ماه به همت تعدادی از افراد حقیقی تشکیل شد و موارد زیر در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی امکان ایجاد یک جایزه جدید مخصوص دانشجویان بین الملل دانشگاه با کمک مراکز و نهاد هایی که علاقه مند به اسپانسرشیپ این جایزه هستند. به طور مثال استفاده از سفارت خانه های کشور هایی که در دانشگاه دانشجو دارند.
ایجاد جایزه های جدید با گرنت و نام اساتیدی که مایل هستند به نام آن ها جایزه ای به فعالیت یا خصوصیت خاصی در میان دانشجویان تعلق بگیرد. (مانند جایزه دکتر رضایی، دکتر پاسالار و غیره) و رایزنی برای یافتن اساتید یا نهاد های احتمالی.
سعی در ایجاد جایزه های آینده نگر تا گذشته نگر (جایزه برای انجام یک پروژه یا تولید یک محصول یا حل یک مشکل)
سعی در اختصاصی کردن جایزه ها و اجتناب از جایزه دادن به صورت تجمعی (به طور مثال موفقیت های پژوهشی، نباید در داوری جایزه هایی که ماهیت پژوهشی ندارند احتساب شوند.)
بررسی چرایی علاقه مندی مستقل شدن بعضی از واحد ها (داروسازی) از مرکز و در صورت امکان جلوگیری از جداسازی این واحد ها از مرکز. تاکید اعضای حاضر در جلسه بر ماهیت بین رشته ای بودن مرکز پژوهش ها و حضور حداکثری همه ی دانشجویان از رشته های مختلف در مرکز جهت ایجاد ارتباطات بین رشته ای.
بررسی اجمالی دانشگاه های پیشرو در نوآوری در جهان و تاکید این دانشگاه ها بر فعالیت های بین رشته ای.
پیشنهاد و تاکید جهت جذب دانشجویان دیگر رشته های غیر علوم پزشکی و زمینه سازی برای حضور و فعالیت آن ها در مرکز.
تاکید بر همکاری با دیگر دانشگاه ها
بررسی مشکل اتلاف وقت کودکان بیمار در مرکز طبی کودکان و پیشنهاد 
دکتر ملیکا حنیفی ها مبنی بر استفاده از دانشجویان دانشگاه و تشکیل کلاس برای این کودکان.
تاکید بر فعالیت های اجتماعی مرکز پژوهش ها و استفاده از ظرفیت دانشجویان جدیدالورود در انجام کار های جامعه محور و داوطلبانه.
طرح موضوع در مورد میزان پذیرش مرکز پژوهش ها و اعضای فعال آن از دانشجویان دیگری که می خواهند به فعالیت های مرکز ملحق شوند.
استفاده از دانشجویان متخصص در دیگر رشته ها برای انجام کار های اختصاصی مرکز. مثلا ایجاد فرصت کارآموزی برای دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم افزار جهت پشتیبانی تخصصی از سایت، به روز رسانی، و ایجاد کاربری های جدید نرم افزاری و اینترنتی برای مرکز. با دادن گواهی رسمی از طرف دانشگاه. (استفاده از دانشجویان هنر، طراحی صنعتی، کشاورزی ، محیط زیست، مهندسی و...)
ایجاد فرصت کارآموزی برای دانشجویان رشته کتابداری پزشکی و فناوری اطلاعات سلامت جهت ساماندهی به کتاب ها، مقالات و اسناد موجود در مرکز و راه اندازی سیستم کتابخانه، امانت دادن کتاب های موجود در مرکز، و ثبت الکترونیکی اسناد و کتاب ها در سایت مرکز با دادن گواهی معتبر جهت کارآموزی از طرف دانشگاه
ایجاد صفحه ی فراخوان برای حل مشکلات و چالش ها در سایت مرکز. به این صورت که چالش های مختلف شناسایی شده و در این صفحه قرار گیرد و دانشجویانی که مایل به حل این مشکلات هستند یا پیشنهادی دارند بتوانند با ثبت نام در این سایت به رقابت جهت حل مساله مطرح شده بپردازند. چالش ها می توانند تا زمان حل شدن یا تا زمانی که اسپانسر آن چالش می خواهد روی سایت باقی بمانند. همین طور بهترین راه حل می تواند مورد تقدیر قرار گیرد یا از طرف اسپانسر جایزه دریافت کند. تیم داوری می تواند شامل نماینده اسپانسر یا مطرح کننده ی چالش، فرد متخصص در زمینه ی چالش و نماینده ای از مرکز پژوهش ها باشد. ( مثلا مورد مطرح شده توسط دکتر حنیفی ها می تواند به یک چالش تبدیل شود که اسپانسر آن دکتر رضایی یا مرکز طبی کودکان باشد و رابط و ناظر آن دکتر حنیفی ها و تعریف مساله، ملاک های داوری، شرایط مورد نیاز و نحوه اسپانسرشیپ و حمایت مالی و جایزه در صفحه مخصوص چالش ها در سایت مرکز پژوهش ها قرار گیرد. هم چنین می توان برای انجمن های  فعال مرتبط مرکز که اقدام به حل این چالش می کنند امتیاز در نظر گرفت.)
استقبال از ایده تشکیل شورای فارغ التحصیلان مرکز و ثبت و پیگیری و حفظ ارتباط با این افراد. استفاده از این افراد به عنوان سخنران، مدرس، اسپانسر یا رابط چالش، مشاور فعالیت های مرکز و شورای اجرایی- مرکزی، پل ارتباطی بین مرکز و نهاد ها و دانشگاه هایی که این افراد با آن ها کار می کنند و ...)




  مرجع خبر: سید معین حسینعلی پور
  
  
نظرات کاربران:
شما هم نظر خود را مطرح کنید:
نام(اختیاری):
آدرس پست الکترونیکی(اختیاری):