« برگزاری نخستین جلسه‌ی شورای مرکزی مرکز پژوهش‌های علمی دانش‌جویان دانشگاه علوم پزشکی تهران »

برگزاری نخستین جلسه‌ی شورای مرکزی مرکز پژوهش‌های علمی دانش‌جویان دانشگاه علوم پزشکی تهران یکم آذرماه 1399 با حضور سرپرست محترم مرکز، خانم دکتر پروین پاسالار و قائم‌مقام ایشان، آقای دکتر نوری‌زاده در اسکایپ برگزار شد.

« برگزاری نخستین جلسه‌ی شورای مرکزی  مرکز پژوهش‌های علمی دانش‌جویان دانشگاه علوم پزشکی تهران »

این جلسه در روز شنبه، یکم آذرماه 1399، از ساعت 17 الی 19 با حضور سرپرست محترم مرکز، خانم دکتر پروین پاسالار و قائم‌مقام ایشان، آقای دکتر نوری‌زاده در اسکایپ برگزار شد. در این جلسه تعدادی از اعضای تیم پیشین مرکز و نمایندگانی از شورای هشت دانشکده‌ ی دانشگاه حضور داشتند.

پس از خوش‌آمد گویی و معرفی تک‌تک اعضای حاضر و تایید دستور جلسه توسط اعضا، فرشاد شاه‌کرمی مروری بر اساس‌نامه‌ی مرکز داشت و ضمن مروری بر اهداف، وظایف و اختیارات شورا، به معرفی واحدهای مختلف مرکز و نحوه‌ی تشکیل شورای مرکزی و تیم اجرایی پرداخت.

هم‌چنین دبیران واحدها، خلاصه‌ای از نحوه‌ی برگزاری انتخابات و تشکیل شورای هر واحد ارائه کردند و سپس گزارشی کوتاه از عملکرد تیم خود در یک سال گذشته ارائه دادند و به بیان فعالیت‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی واحد خود پرداختند.

در ادامه، فرشاد شاه‌کرمی گزارشی از وضعیت فعالیت‌های پیشین مرکز، وضعیت واحدها، انجمن‌های علمی فعال دانشگاه (22 انجمن فعال در حال حاضر) و هم‌چنین تعداد کارگاه‌های آموزشی، طرح‌های مصوب پژوهشی و مقالات منتشرشده در مرکز ارائه کرد که در برخی زمینه‌ها سیر نزولی عمل‌کرد مرکز در سال‌های اخیر مشهود بود.

در این میان انتقاد‌هایی نیز توسط برخی از اعضای شورا به مشکلات و کاستی‌های موجود در مرکز مطرح شد. از جمله‌ی این انتقادها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

عدم معرفی واحد برتر در مجمع عمومی مرکز

نبود شورای مرکزی، تیم اجرایی و دبیر کل در یک سال گذشته

غیرفعال بودن برخی واحدها و انجمن‌های مرکز

وجود احساس تبعیض در میان دانش‌جویان برخی رشته‌ها

هم‌چنین راه‌حل‌هایی برای برخی از این مشکلات بیان شد و بنا شد به زودی جلساتی با حضور دکتر پاسالار و طیف‌های گوناگون دانش‌جویان در جهت رسیدگی این مسائل و انتقادها گذاشته شود. در این میان به اهمیت حفظ یک‌پارچگی و پیوستگی در مرکز تاکید شد و بیان شد که واحد‌های مختلف مرکز باید بر این تلاش باشند تا با کمک یک‌دیگر، هر چه بیش‌تر در راستای ایجاد فضای صمیمیت، هم‌بستگی و برابری بین دانشکده‌های مختلف تلاش کنند. مرکز پژوهش‌ها یک خانواده‌ی بزرگ از افرادی است که در تلاش‌اند تا در کنار یک‌دیگر رشد کرده و خاطرات شیرینی را رقم زنند.

همچنین از طرف برخی از حاضرین ایده‌هایی جهت جذب بیشتر ورودی‌های جدید مطرح شد و بنا شد که جهت معرفی مرکز و استفاده از ظرفیت‌های ورودی‌های جدید دانشگاه، برنامه‌هایی تدارک دیده شود.

در انتها با اتفاق نظر اعضای شورا، بنا شد که جلسات شورا در ابتدا به صورت هفتگی برگزار شود تا همکاری و هم‌بستگی در ابتدای کار افزایش یابد. هم‌چنین هماهنگی و اداره‌ی جلسه‌ی آینده‌ی شورا به دبیر واحد پیراپزشکی، آقای سید آریا فیض‌آبادی واگذار شد.

در پایان دکتر پاسالار ضمن تشکر از حضور اعضای شورای مرکزی، تاکید داشتند که ما نباید در دوران قرنطینه اجازه ندهیم که فعالیت‌های مرکز و دانش‌جویان کاهش پیدا کند و تا جای ممکن از شرایط ایجادشده و فرصت‌هایی مانند آموزش مجازی برای رشد دانشجویان استفاده شود.

افراد حاضر در جلسه:

ریاست مرکز: دکتر پروین پاسالار، دکتر فرساد نوری‌زاده

اعضای تیم سابق مرکز: عرفان تیموری، طه بیات، علی ابدالی، ملیکا عرب

اعضای شورای واحد پیراپزشکی: آریا فیض آبادی، فاطمه بیرنگ، مرضیه سمیعی

اعضای شورای واحد توانبخشی: فاطمه صادقی، مهسا مرادی، سارا صمدزاده

اعضای شورای واحد پزشکی: فرشاد شاه‌کرمی، حانیه عباسی، مجید خلیلی

اعضای شورای واحد پرستاری: علی ابدالی

اعضای شورای واحد دندانپزشکی: هانی دنیوی، ایلار یوسف بیگی، عرفان اردستانی

اعضای شورای واحد داروسازی: مهتاب امینی

اعضای شورای واحد تغذیه: ابوالفضل خوش‌صحبت

اعضای شورای واحد بهداشت: عارفه جعفرزاده، محمد نوری

 

 

کلمات کلیدی
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه