طرح مسیر نخبگی

دانشجویان متقاضی دریافت پشتیبانی‌های بنیاد چه‌کاری باید انجام دهند؟

متقاضیان ابتدا باید پرونده خود (شامل اطلاعات شناسنامه‌ای، سوابق آموزشی، پژوهشی و افتخارات و ...) را در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد به نشان  https://sina.bmn.ir  تکمیل و پیش از اتمام مهلت زمانی اعلام‌شده از سوی بنیاد،گزینه «درخواست بررسی پرونده برای پشتیبانی‌های دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب کنند. در صورت برگزیده‌شدن متقاضی، امکان ارسال درخواست‌های دریافت هر یک از تسهیلات، در کارپوشه وی در سامانه ایجاد می‌شود.

بررسی پرونده و انتخاب برگزیدگان به چه صورتی انجام می‌شود؟

بنیادهای استانی، اطلاعات بارگذاری‌ شده از سوی متقاضیان را با کمک دانشگاه‌های محل تحصیل آنان و سایر مراجع ذی‌صلاح بررسی و راستی‌آزمایی می‌کنند و سپس بنیاد ملی برترین دانشجویان را بر اساس ظرفیت‌های تعیین‌شده برای هر گروه‌ تحصیلی انتخاب می‌کند.

آیا برای دانشجویی که مشمول پشتیبانی‌های بنیاد شده است، گواهی عضویت صادر می‌شود؟

خیر؛ بنیاد ملی نخبگان عضو ندارد و پشتیبانی‌های بنیاد صرفاً به دلیل احراز شرایط بهره‌مندی از هر پشتیبانی، به برگزیده اعطا می‌شود.

آیا برای برنامه‌ها و طرح‌های برگزار شده توسط بنیاد، گواهی حضور صادر می‌شود؟

برای افرادی که در طرح شهید احمدی‌روشن، مشارکت داشته باشند، گواهی حضور در طرح، از سوی مسئول طرح صادر می‌شود. آن دسته از دانشجویانی که در رویدادهای رقابتی مسئله‌محور (طرح شهید بابایی) شرکت کنند، مطابق با مقررات رویداد و پس از تأیید کارگزار برگزاری رویداد، گواهی شرکت در طرح صادر می‌شود. برای آن دسته از دانشجویان مشمول پشتیبانی‌های بنیاد که در برنامه‌های توانمندسازی برگزار شده توسط بنیاد‌های استانی شرکت نمایند، با درخواست متقاضی، گواهی گذراندن دورۀ آموزشی مورد نظر، از سوی بنیاد استانی برگزارکنندۀ برنامه صادر می‌شود.

چنانچه دانشجو در یک مقطع تحصیلی از پشتیبانی‌های دانشجویی بهره‌مند شده باشد، امکان استفاده از این پشتیبانی‌ها در مقطع تحصیلی دیگر را دارد؟

بله؛ محدودیتی برای استفاده از این پشتیبانی‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف وجود ندارد و چنانچه دانشجو بتواند در هر سال تحصیلی در رقابت با سایر متقاضیان برگزیده شود، می‌تواند از این پشتیبانی‌ها بهره‌مند گردد. به بیان دیگر، این پشتیبانی‌ها سالیانه است و ارتباطی با سال‌های دیگر ندارد.

دارندگان کدام یک از افتخارات علمی، به صورت مستقیم از پشتیبانی‌های دانشجویی بهره‌مند خواهند شد؟

الف – برگزیدگان رویدادهای معتبر

ب- توصیه توسط استادان/نهادهای معتبر

ج-کسب موفقیت یا دستاورد

کسب حد انتظار درمسیر نخبگی

انجمن

نحوه تاسیس انجمن علمی دانشجویی به چه شکل است؟

در حال حاضر برای تاسیس انجمن می بایست فرم ثبت انجمن را که در بخش انجمن سایت بارگزاری شده است به آدرس https://registeretdc.ir تکمیل نمایید، بعد از دریافت کد رهگیری، پیگیری های بعدی را از کارشناس مربوط به انجمن ها سرکار خانم مریم حیدری انجام دهید. در این قسمت مرکز پژوهش های علمی دانشجویان فرم مربوطه را ملاحظه نموده و جهت اخذ تاییدیه انظباطی و تحصیلی به معاونت دانشجویی ارسال می نماید. قابل توضیح است که بقیه روال انجمن ها از معاونت دانشجویی صورت می گیرد.

 

نحوه عضو شدن در انجمن های علمی دانشجویی به چه صورت می باشد؟

همه ساله در شهریور الی آبان ماه عضو گیری سراسری انجمن های علمی دانشجویان صورت می گیرد و علاقمندان می توانند از طریق کانال  تلگرام مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به آدرس ssrc_news از این عضو گیری مطلع شوند و در انجمن دلخواه عضو شوند، شایان ذکر است که اعضای اصلی انجمن از طریق انتخابات مشخص می گردند.

المپیاد

نحوه شرکت در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور به چه صورت می باشد؟

المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی هر ساله در سطح کشور برگزار می شود و دانشجویان علاقمند می توانند با توجه به عنوان حیطه های اعلام شده از سوی دبیرخانه المپیاد وزارت بهداشت و همچنین شرایط شرکت کنندگان در حیطه ای که تمایل دارند در مرکز رشد استعدادهای درخشان ثبت نام انجام دهند. (همه اطلاعیه های ثبت نام و عناوین حیطه ها در سایت مرکز رشد استعدادهای درخشان و کانال SSRC_NEWS اطلاع رسانی می شود) و پس از شرکت در کلاس های مربوطه و برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی، اسامی دانشجویان برگزیده دانشگاه جهت شرکت در آزمون مرحله اول و دوم کشوری به دبیرخانه المپیاد وزارت بهداشت ارسال میشود. و کلاس هایی جهت آماده سازی این دانشجویان در آزمون نیز برگزار میشود.

پژوهشگر برتر

MPH

چه افرادی می توانند در دوره MPH ثبت نام کنند؟

دوره MPH ویژه دانشجویان دکترای حرفه ای پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی می باشد؛ دانشجویان مقاطع کاردانی،کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی، دستیاری و دانش آموختگان به هیچ عنوان امکان ثبت نام نخواهند داشت.

آیا دانشجویان سایر دانشگاه ها می توانند در دوره MPH ثبت نام کنند؟

دانشجویان سایر دانشگاه ها امکان ثبت نام خواهند داشت؛ در صورت ایجاد ظرفیت، امکان پذیرش از سایر دانشگاه ها به تعداد بسیار محدود میسر خواهد بود در غیر اینصورت پذیرش از سایر دانشگاه ها ممکن نیست.

آیا ثبت نام در دوره MPH برای شرکت در این دوره کافیست؟

ثبت نام هیچ یک از متقاضیان به منزله پذیرش در دوره تحصیل همزمان MD/DDS/Pharm-MPH نمی باشد؛ اسامی پذیرفته شدگان پس از دریافت استعلام های آموزشی و امتیاز دهی سوابق آنان اعلام خواهد شد.

فرآیند پذیرش متقاضیان پس از ثبت نام به چه صورت است؟

بسته به ظرفیت پذیرش، تعدادی از متقاضیان پذیرش قطعی، تعدادی عدم پذیرش قطعی و تعدادی دعوت به مصاحبه خواهند شد؛ اسامی پذیرفته شدگان نهایی، پس از مصاحبه و تعیین تکلیف تمامی متقاضیان از طریق سایت مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران به ادرس Etdc.tums.ac.ir اعلام خواهد شد.

زمان آغاز هر دوره چه موقع است؟

زمان آغاز دوره جدید در هر سال تحصیلی، مهر ماه  خواهد بود.

چند نفر امکان حضور در هر دوره را خواهند داشت؟

تعداد ظرفیت پذیرش هر دوره دوره قطعی نیست و بسته به شرایط مختلف متفاوت است. 

دیپلم پژوهشی

برای شروع دوره دیپلم پژوهشی چه اقدامی لازم است؟

ابتدا باید 4 درس دوره ماژولار دیپلم پژوهشی را شرکت کنید و در امتحان پایان هر 4 درس حداقل نمره 14 را کسب کنید.

بعد از دوره ماژولار فرآیند به چه صورت خواهد بود؟

در سیپاد نام کاربری برای شما تعریف شده و پس از معرفی شما به مرکز تحقیقات مربوطه، واحدهای لازم را می گذرانید سپس پس از اتمام دوره و دفاع پایان نامه می‌توانید گواهی دیپلم پژوهشی را دریافت کنید.

مرکز تحقیقات به چه صورت انتخاب می‌شود؟

پس از گذراندن واحدهای ماژولار (دروس روش شناسی- جستجو در منابع الکترونیک- نگارش علمی- آمار کاربردی پایه)، فرم درخواست در سامانه ثبت ‌نام بارگزاری می‌شود و شما تا ددلاین مربوطه می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

دریافت گواهی‌های دوره ماژولار به چه صورت خواهد بود؟

پس از اتمام تمامی دوره ها و کسب حداقل نمره 14 در هر یک از دروس ظرف مدت یک ماه گواهی شما صادر شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی می شود.

کنگره

نحوه دریافت کمک هزینه شرکت در کنگره های علمی به چه صورت می باشد؟

در حال حاضر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان از طریق اخذ مدارک از طریق سامانه ثبت نام، بخش کنگره ها، فرم کمک هزینه ی  شرکت در کنگره  و بررسی مدارک، مدارک را جهت بررسی و پرداخت کمک هزینه به معاونت بین الملل دانشگاه ارسال می نماید.معاونت بین الملل در هر سال تحصیلی یک مرتبه برای ارائه مقاله در کنگره های خارج از کشور کمک هزینه پرداخت می نماید .در بخش دیگر سامانه ثبت نام، بخش کنگره، فرم کمک هزینه ی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان قرار دارد.مرکز پژوهش های علمی دانشجویان جهت حمایت از شرکت دانشجویان در کنگره های معتبر داخلی و خارجی این بخش را از سال 1402 راه اندازی نموده است و دانشجویان می توانند با بارگزاری مدارک شرکت در کنگره از این کمک هزینه بهره مند گردند.

نحوه شرکت در کنگره های خارجی جهت ارائه مقاله و تایید سفر علمی به چه صورت می باشد؟

در حال حاضر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان از طریق اخذ مدارک از طریق سامانه ثبت نام بخش کنگره ها، فرم تایید سفر علمی جهت شرکت در کنگره و بررسی مدارک، مدارک را جهت صدور گواهی اشتغال به تحصیل به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال می نماید. قابل توضیح است که  متقاضی بعد از ثبت در سامانه مذکور و دریافت کد رهگیری، می بایست پیگیری های بعدی را از کارشناس مربوط به انجمن ها سرکار خانم مریم حیدری انجام دهد.

طرح های پژوهشی

چگونه میتوانیم طرح پژوهشی برای مرکز پژوهش ها بفرستیم ؟

شما می توانید از طریق سامانه پژوهشیار پروپوزال خود را در سامانه ثبت کنید و موارد زیر را رعایت کنید: دانشکده/ هدف : مرکز پژوهش های دانشجویی ثبت شود. مجری اصلی میباست دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد و طرح از محیط دانشجو ارسال می شود همچنین یک استاد راهنما که عضو هیئت علمی دانشگاه هستند باید بعنوان مجری دوم ثبت شود.

تاریخ بررسی و ارسال طرح ها به چه صورتی هست؟

طرح ها  هر ساله در چهار رنک که تاریخ های آن توسط معاونت تحقیقات و فناوری اعلام می شود بررسی و داوری می شوند. 

طرح شهید صیاد شیرازی

طرح شهید صیاد شیرازی (تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی) چه امکاناتی را در اختیار مشمولان قرار می‌دهد؟

مشمولان این تسهیلات، با معرفی بنیاد، دوره خدمت نظام وظیفه خود را که شامل «دوره آموزش نظامی» و «اجرای طرحی پژوهشی، فناورانه، فرهنگی یا مشابه آن» است، طی می‌کنند و زمان این دوره، حدوداً نصف دوره سایر مشمولان است.

اولین گام برای درخواست تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی چیست؟

دانش‌آموختگان مؤسسه‌های علمی داخل کشور می توانند درخواست خود برای استفاده از تسهیلات را در پایگاه اطلاعاتی بنیاد به نشانی http://sina.bmn.ir و دانش آموختگان خارج از کشور به نشانی connect.isti.ir بارگذاری کنند.

متقاضیان در چه بازه‌های زمانی می‌توانند درخواست خود را برای بهره‌مندی از تسهیلات به بنیاد ارسال کنند؟

متقاضیان در هر زمانی که دانش‌آموخته شدند مجازند درخواست خود را برای استفاده از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی در سامانه بارگذاری کنند و بنیاد حداکثر تا ۴۵ روز پس از بارگذاری درخواست، پرونده را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

آیا مشمولان می‌توانند در دوره خدمت نظام وظیفه تخصصی، به تحصیل مشغول شوند؟

خیر؛ مگر این که دانشجوی دوره دکتری تخصصی و در حال گذراندن رساله (پس از تصویب پیشنهاده) داخل کشور باشند. دانشجویان دورۀ دکتری خارج از کشور نمی‌توانند همزمان با تحصیل از این تسهیل بهره‌مند شوند.

درخواست استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی را به چه صورت باید ارسال کرد؟

متقاضیان استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی ویژه دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌های داخل کشور، دانش‌آموختگان فناور باید به سامانه الکترونیکی بنیاد (به نشانی: http://sina.bmn.ir) مراجعه و پس از تکمیل پرونده، درخواست خود را ارسال کنند. دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور نیز برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی ویژه دانش‌آموختگان خارج از کشور، باید به پایگاه اطلاعاتی برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (به نشانی: (http://connect.isti.ir مراجعه و درخواست خود را ارسال کنند.

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه