سرخط خبرها

بررسی دانش کادر درمان در مورد کمک های اولیه روانشناختی

مرکز تحقیقات جراحی و ترومای سینا، در قالب یک طرح پژوهشی به بررسی دانش کادر درمان در مورد کمک های روانشناختی می پردازد.

مشکلات روان‌شناختی از مهمترين آسيب‌های به‌ وجودآمده هنگام بلايا و فجایع هستند که نسبت به ساير موارد نیازمند امداد و درمان تا حد زیادی مغفول مانده‌اند.

کمک‌های اولیه روان‌شناختی، مجموعه‌ای از تکنیک‌های لازم برای مواجهه با افراد آسیب دیده در زمان حادثه است. با بروز پاندمی کرونا فراگیری و بهره‌گیری از این روش‌ها اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است. ضرورت دارد افرادی که به هر عنوان در صحنه‌ی کمک‌رسانی حاضر می‌شوند این مهم را بیاموزند.

مرکز تحقیقات جراحی و ترومای سینا، دانشگاه علوم پزشکی تهران بر آنست تا در قالب یک طرح پژوهشی به بررسی دانش پزشکان جوان و دانشجویان پزشکی (استاجر و اینترن) در مورد این کمک‌ها (قبل و بعد از گذراندن کارگاه مجازی آن) بپردازد.

علاقمندان می توانند در صورت تمایل برای شرکت در این پژوهش ابتدا به پرسشنامه‌ی مقدماتی را پاسخ دهند (زمان: ۱۰ دقیقه).

سپس کارگاه مجازی کمک‌های اولیه‌ی روان‌شناختی را که از طریق ایمیل ارسال می‌شود ملاحظه کنند (زمان: ۳۰ دقیقه). محتوای کارگاه بر اساس راهنمای دانشگاه جانز هاپکينز تهیه شده و دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های پزشکی است.

دو هفته پس از گذراندن کارگاه، پرسشنامه دوم را دریافت و به پرسش‌های آن پاسخ دهند (زمان: ۱۰ دقیقه).

در پایان به تمام شرکت‌کنندگان گواهینامه‌ی شرکت در کارگاه از طرف مرکز تحقیقات جراحی و ترومای سینا، دانشگاه علوم پزشکی تهران اعطا می‌شود.

لینک شرکت در طرح:

https://survey.porsline.ir/s/pyRl0Xg/

کلمات کلیدی
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *