انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان

 

انجمن های علمی دانشجویی گروهی خودجوش از دانشجویان در حوزه های علمی و فرهنگی دانشگاه هستند که در دهه گذشته شکل گرفته اند و در طول این مدت، در تولید علم به صورت کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته اند. این تشکل ها با شرکت داوطلبانه گروهی از دانشجویان فعال در امور آموزشی در یک رشته علمی شکل می گیرند. هدف اصلی انجمن های علمی دانشجویی، فراهم کردن زمینه های مناسب برای ظهور استعدادها، خلاقیت ها و شکوفایی علمی دانشجویان است. این تشکل ها نیز با هدف نهادینه سازی فعالیت های فوق برنامه علمی و مطالعاتی، شناسایی دانشجویان مبتکر و پژوهشگر به منظور حمایت و نیز بهره گیری از آنان برای ارتقای فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه؛ پرورش توانایی انجام فعالیت های گروهی در دانشجویان و کسب تجربه های اجرایی و مهارت های کارآفرینی توسط آنها؛ در ساختار فرهنگی دانشگاه ها تعریف شده اند.



لیست انجمن های فعال

آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی

فایل اساسنامه انجمن های علمی دانشجویی

 

لینک ثبت انجمن

فرم ثبت پیش انجمن

 

  • تاریخ انتشار : 1399/10/07 - 09:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 188
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رویداد بزرگ آشنایی با خانواده‌ی مرکز پژوهش‌ها؛ «گذار ۹۹»

رویداد ویژه‌ی دانش‌جویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت عنوان «گذار ۹۹»، به‌صورت مجازی و با شرکت حدود ٢٠٠ نفر از دانش‌جویان در روز ۲۴ آذرماه، برگزار شد.

 

«گذار ۹۹»

در روز ۲۴ آذرماه، رویداد ویژه‌ی دانش‌جویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت عنوان «گذار ۹۹»، از ساعت ١٨ تا ٢١:٣٠ به‌صورت مجازی و با شرکت حدود ٢٠٠ نفر از دانش‌جویان برگزار شد. لازم به ذکر است که یک تیم اجرایی ١٠ نفره از واحدهای مختلف مرکز، برگزاری و پشتیبانی از این رویداد را بر عهده داشتند.

در ابتدا پس از خوش‌آمدگویی مجری رویداد، خانم حانیه عباسی، از سرپرست مرکز پژوهش‌های علمی دانش‌جویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان، استاد پاسالار، دعوت شد تا چند کلمه‌ای برای دانش‌جویان جدیدالورود صحبت کنند.

ایشان ضمن خوش‌آمدگویی به دانش‌جویان و بیان چالش‌های تحصیلی در ترم‌های ابتدایی، دانش‌جویان را به جست‌وجوی فرصت‌های مختلف موجود در سطح دانشگاه تشویق نمودند. ایشان با اشاره به اهمیت قابل توجه همکاری و هم‌افزایی دانش‌جویان، اخلاق‌مداری و رشد جمعی آنها را ارزشمندتر از رقابت‌های مخرب و موفقیت‌های فردی مقطعی خواندند.

در ادامه پس از پخش ویدیوهایی از فعالیت‌ها و فضای مرکز پژوهش‌ها، فرشاد شاه‌کرمی، دبیرکل مرکز، با اشاره به لزوم کسب توانمندی‌های مختلف در کنار تحصیل، از ظرفیت و بستر مناسب مرکز برای شکوفایی استعدادهای دانش‌جویان سخن گفت.

در ادامه، گزارشی از فعالیت‌های مرکز در سالیان اخیر ارائه شد و هم‌چنین سه تن از دانش‌جویان باسابقه‌ی مرکز (دکتر بهرام مهاجر، دکتر مهسا دولتشاهی و آقای عرفان تیموری) از تجربه‌های خود در زمینه‌ی فعالیت‌های مختلف در دانشگاه و مرکز سخن گفتند و پیش‌نهادهایی را به دانش‌جویان ورودی جدید ارائه کردند.

سپس نوبت به معرفی انجمن‌‌های علمی زیرمجموعه مرکز پژوهش‌ها رسید و تعدادی از ویدیوهایی که توسط انجمن‌ها برای این رویداد تهیه شده بود، برای دانش‌جویان پخش شد. سایر ویدیوها نیز از طریق کانال تلگرامی رویداد، در اختیار دانش‌جویان قرار گرفت.

در پایان بخش نخست رویداد نیز فرشاد شاه‌کرمی به تعدادی از پرسش‌های دانش‌جویان پیرامون فعالیت و عضویت در مرکز پژوهش‌ها پاسخ داد و دانش‌جویان را به شرکت در بخش دوم رویداد دعوت کرد.

در بخش دوم رویداد، از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰، به طور موازی و همزمان، پنل پرسش و پاسخ دانش‌جویی برای چهار دانشکده‌ی پزشکی، پیراپزشکی، توان‌بخشی و داروسازی برگزار شد که در آن چند تن از دانش‌جویان و دانش‌آموختگان پرتلاش و باسابقه‌ی دانشگاه و مرکز به سوالات شرکت‌کنندگان پیرامون مسائل مختلف زندگی دانش‌جویی و فعالیت‌های حرفه‌ای پاسخ دادند.

امیدواریم که در کنار یک‌دیگر، سرمای زمستان ٩٩ و اپیدمی فراگیر کرونا را به سلامت پشت سر بگذاریم.

  • گروه خبری : انجمن
  • کد خبر : 167763
کلمات کلیدی
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه