سرخط خبرها

گزارش تصویری کارگاه هوش مصنوعی در MRI

به گزارش از روابط عمومی انجمن فناوری های هوشمند پزشکی:  "کارگاه هوش مصنوعی در MRI " در روز پنج شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ توسط انجمن فناوری های هوشمند پزشکی به صورت مجازی در بستر اسکای روم مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در این دوره، در ابتدا مقدمه ای از مفاهیم  پایه ای هوش مصنوعی عنوان شد. سپس به بیان کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی و تصاویر MRI پرداخته شد و هفت کارکرد مهم هوش مصنوعی در تصاویر MRI عنوان شد. در مرحله بعد، اجزای مربوط به ساختار یک سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر تصاویر MRI مورد بحث و توضیح قرار گرفت. پردازش ها و الگوریتم های متداول در سیستم های هوش مصنوعی مانند: Motion Correction  و Skull removing با رویکرد استفاده از تصاویر Brain MRI عنوان شد.
همچنین پنج ماشین هوش مصنوعی پرکاربرد در تصاویر MRI مورد بحث قرار گرفت و در ادامه، مفاهیم پایه ای و اجزای اصلی سیستم های یادگیری عمیق توضیح داده شد. در نهایت در قسمت پایانی کارگاه، یک پروژه هوش مصنوعی در MRI به صورت عملی با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون پیاده سازی شد و خروجی های مربوط به هر مرحله از اجرا نمایش داده شد.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *