طرح شهید صیاد شیرازی

معرفی:

بنیاد ملی نخبگان هر ساله با هدف استفاده بهینه از تواناییهای دانشآموختگان برتر دانشگاهی، حوزوی و ایرانی خارج از کشور و حمایت از نهادهای فنّاورانه برای توسعه فعالیتهای علمی، فرهنگی و فناورانه کشور و بر اساس مجموع فعالیتهای نخبگانی دانش‌آموختگان در دوران دانشجویی و طلبگی، تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه را در قالب "طرح شهید صیاد شیرازی "به آنان اعطا میکند.

متقاضیان، برای بهره‌مندی از تسهیلات این طرح، در صورت احراز شرایط یکی از بندهای  زیر، برگزیده می‌شوند.

 

 

یادآوری 1: دوره‌های تخصص و فوق تخصص رشته‌های علوم پزشکی، معادل دوره «دکتری تخصصی» محسوب می‌شوند.

یادآوری 2: دانشجویان و دانش‌آموختگان هر مقطع تحصیلی، برای بهره‌مندی از این تسهیلات، نمی‌توانند از شرایط مقاطع تحصیلی قبلی استفاده کنند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود. متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم و احراز سایر شرایط، از سوی معاونت آینده‌سازان بنیاد به نیروهای مسلح معرفی می‌شوند و مابقی مراحل را از طریق مرجع معرفی‌شده از سوی نیروهای مسلح پیگیری می‌نمایند.

 

 

یادآوری: جزئیات هر یک از فعالیت‌های نخبگانی و امتیاز متناظر آن، برای هر یک از متقاضیان دانشگاهی داخل و خارج از کشور و فناور در شیوه‌نامه طرح شهید صیاد شیرازی (ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی( قابل مشاهده است.

 

تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه (طرح شهید صیاد شیرازی ) 

 

پرسش های متداول طرح شهید صیاد شیرازی

 

متقاضیان طرح جایگزین خدمت سربازی توجه داشته باشید:
 
بدلیل اینکه بعد از تکمیل کاربرگ در سامانه سینا و دریافت شماره نامه احراز نخبگی فرصت کمی برای اخذ موافقت و ارسال نامه اعلام نیاز وجود دارد، از این رو میتوانید تکمیل و ارسال کاربرگ خود را به بعد از مرحله ارسال نامه اعلام نیاز موکول نمائید.
 
 

دستورالعمل جذب و به کارگیری سربازان نخبه - ابلاغ شده از وزارت بهداشت

فرآیند گذراندن دوره نظام وظیفه در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران (ویژه نخبگان و استعدادهای برتر وظیفه)

 

1 - فرمت نامه اعلام نیاز از طرف مرکز تحقیقات  -فرم اکسل اطلاعات اعلام نیاز و پروپوزال سربازنخبه ** در این مرحله فقط شیت فرمت ارسال اعلام نیاز تکمیل گردد.

 

2 - فرمت نامه تصویب عنوان پروژه از طرف مرکز تحقیقات  -فرم اکسل اطلاعات اعلام نیاز و پروپوزال سربازنخبه  **در این مرحله هر دو شیت فرمت ارسال اعلام نیاز (مطابق با نامه اعلام نیاز ارسال شده) و فرمت ارائه پروپوزال تکمیل گردد.

 

3 - فرمت نامه گزارش پیشرفت اول و دوم از طرف مرکز تحقیقات  - فرم خلاصه گزارش پیشرفت پروژه تحقیقاتی نخبگان وظیفه

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح جایگزین خدمت سربازی به لینک http://mneb.ir/fa/faq مراجعه نمائید.

 

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings