دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
ارایه پوسترعلیرضا دررودی در کنگره بین الملی دکتر یلدا
علیرضا دررودی، پوستر خود را با عنوان "مطالعه روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی" در کنگره بین الملی دکتر یلدا ارائه داد .
هفتمین کنگره تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی یا همان کنگره دکتر یلدا با امتیاز بازآموزی برای تمامی رشته های علوم پزشکی از تاریخ 26 لغایت 29 مهر ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی در حال برگزاری می باشد. علیرضا دررودی، عضو فعال مرکز و دبیر اسبق انجمن مدیریت اقتصاد سلامت پژوهش خود را با عنوان مطالعه روحيهي كارآفريني دانشجويان دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران به صورت پوستر ارائه داد . در این پژوهش دررودی به نتایج زیر دست پیدا کرده است : درصد امتياز كسب شده روحيه كارآفريني تمامی دانشجويان 90/59 بود كه بالاتر از حد ميانگين درصد امتياز كسب شده(50) بود. دانشجويان مورد مطالعه، از روحيهي كارآفريني بالاتر از ميانگين برخوردارند و اين مساله ميتواند زمينهاي مساعد براي اجرا و پيشبرد برنامههاي مربوط به توسعه و آموزشهاي كارآفريني در دانشكده پيراپزشكي ايجاد كند.
ارسال به دوستان