دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برنامه عملیاتی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به تصویب شورای مرکزی رسید.
برنامه عملیاتی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان توسط دبیر کل مرکز، یسنا رستم آبادی و همچنین اعضای شورای مرکزی و اجرایی بر اساس برنامه راهبردی مرکز تدوین شد.
این برنامه عملیاتی در 5 بخش مختلف بر اساس 5 هدف کلان مرکز که به شرح زیر است نوشته شد: 1. هدفمندسازی وفراهم کردن شرایط انجام پژوهش برای اکثریت دانشجویان 2. گسترش کارآفریني و نوآوری 3. شکوفایی استعدادهای دانشجویان درزمينه های مختلف 4. نظام مند کردن حضورمؤثردرمجامع علمي بين المللي 5. گسترش روابط عمومي و انتشارات در این برنامه یکساله شامل 49 پروژه و 582 ردیف است که برخی از آنان مانند کارگاه ها به صورت فصلی تکرار می شوند. این برنامه حاوی جدول زمانبندی بوده و به طور مشخص زمان انجام هر گام و پروژه درج گردیده است. ازین پس مبنای عملیات معاونت های مرکز این برنامه خواهد بود و همچنین گروه تضمین کیفیت مسئول بررسی نحوه اجرای برنامه و نظارت بر روند پیشرفت پروژه ها هستند. امید است که این برنامه سبب رشد و اعتلای دانشجویان در امر آموزش، پژوهش و فناوری گردد. برنامه عملیاتی سال ۹۶ مرکز پژوهش های علمی دانشجویان گزارش دوم شورای اجرایی در سال ۹۶
ارسال به دوستان