دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برپایی غرفه های معرفی انجمن های علمی در بیست و سومین مجمع سالیانه ی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
انجمن ها و واحدهای مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با برپایی غرفه به معرفی و ارائه گزارش عملکرد خود به رئیس دانشگاه وهیات همراه پرداختند.
گالری عکس بیست و سومین مجمع سالیانه ی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با حضور رئیس دانشگاه، 15 اسفند ماه 95 در تالار ابن سینا برگزار شد. از چندین ساعت قبل از برگزاری مجمع، در سالن شهدا و سالن دانشكده پزشكي غرفههاي معرفي انجمنها و واحدهای مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برپا شد. در این غرفه ها، انجمن های اخلاق پزشکی،INRP ، فناوری اطلاعات سلامت، نبض، مدیریت اقتصاد سلامت، TUMS-MSA ، روانپزشکی اجتماعی، طب و داروسازی سنتی، تکنولوژیست های جراحی، بیوتکنولوژی، علوم آزمایشگاهی، مقابله با سوء رفتار با کودکان، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت به معرفی خود پرداختند و از علاقمندان به همکاری عضوگیری کردند. در کنار غرفه های انجمن غرفه های واحدهای مرکز پژوهش های علمی دانشجویان در دانشکده های مختلف اعم از دندانپزشکی، توانبخشی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی و علوم تغذیه و رژیم شناسی نیز برپا بود و همچنین غرفه ی ناجا نیز به راهنمایی بازدید کنندگان در خصوص همکاری های مشترک مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و این مرکز پرداخت.
ارسال به دوستان