دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1393/04/10 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری اولین جلسه انجمن مهارت های زندگی توسط مرکز پژوهش های دانشجویی واحد دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی

انجمن مهارت های زندگی درتاریخ 9 تیر ماه با برگزاری جلسه ای با حضور خانم دکتر محمودی و اکثریت اعضای واحد دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان شروع به فعالیت کرد.

اولین جلسه انجمن مهارت های زندگی درتاریخ  9 تیر ماه درمرکز استعدادهای درخشان با حضور خانم دکتر محمودی، سرپرست مرکز پژوهش های دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی و اکثریت اعضای این مرکز برگزار شد. موضوع اصلی جلسه تهیه یک برنامه راهبردی برای کلاس های انجمن ها و تعیین عناوین جلسات انجمن مهارت های زندگی بود. بدین منظور سرپرست مرکز در ابتدای جلسه اهداف برگزاری کلاس های مهارت های زندگی را بررسی و ارائه راه حل به مشکلاتی دانست که دانشجویان در طی دوره تحصیل بخصوص دوره های خاصی مانند دوره فعالیت برای ارائه پایان نامه با آن مشکلات مواجه خواهند شد. قابل ذکر است که تمرکز بر روی تقویت مهارت جرات مندی، نحوه برخورد با مشکلاتی که در فعالیت های پژوهشی با آنها روبه رو  می شوند و نیز کنترل خشم و هیجان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد. در ادامه جلسه اعضای مرکز ضمن ارائه دیدگاه های خود جهت برگزاری هر چه بهتر این جلسات، همگی بر این حقیقت تاکید کردند که برگزاری منظم و موفقیت آمیز کلاس های مهارت زندگی نیازمند حضور پرنشاط دانشجویان در این کلاس ها، ایجاد فضای امن و بدور از قضاوت در جهت حل مشکلات یکدیگر بوده و نیز برگزاری کلاس ها به صورت کتاب خوانی و ارائه تجربیات می باشد. در بخش دیگری از جلسه امروز دو کتاب هفت عادت مردمان موثر (نوشته استفان کاوی و ترجمه گیتی خوشدل) و نیز کتاب مهارت های زندگی به عنوان منابع اطلاعاتی کلاس های مهارت های زندگی معرفی شدند. در انتهای جلسه اعضای مرکز ضمن بیان کوتاه از تجربیات خود در مورد نحوه بر خورد با مشکلاتی که برایشان پیش آمده بود بخش مهارت کنترل هیجان از کتاب مهارت های زندگی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.  جلسه بعدی انجمن مهارت های زندگی روز شنبه 14 تیر راس ساعت 1:30 بعد از ظهر برگزار خواهد شد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189180
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه