دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
جلسه چهارم RRE تروما تحت عنوان کارگاه پروپوزال نویسی برگزار شد.
جلسه چهارم RRE تروما تحت عنوان کارگاه پروپوزال نویسی جهت بررسی و رفع اشکالات پروپوزال های اعضای RRE با حضور دکتر مهسا قجرزاده در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۹۷ در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد. در این جلسه که به صورت کارگاه برگزار شد، دکتر قجرزاده به بیان و توضیح قسمت های مختلف پروپوزال عموما به صورت پرسش و پاسخ پرداخت و در ادامه اعضای RRE تروما در پنج گروه به توصیف و بسط موضوع خود و تطابق پروپوزال خود با مطالب بیان شده پرداختند و در پایان جلسه به کمک دکتر بهنام جزایری (منتور RRE تروما) مطالب جمع بندی شد و تصمیمات نهایی برای نوشتن پروپوزال گرفته شد. از تصمیمات مهم این جلسه تشکیل گروه مشترک برای نوشتن قسمت متدولوژی پروپوزال ها بود که دکتر قجرزاده به توضیحاتی در مورد روش اجرای یک پروژه به صورت "پایلوت" پرداخت و سپس در این جلسه اعضای تیم های تحقیقاتی به معرفی پروژه پژوهشی مورد نظر خود پرداختند.
ارسال به دوستان