دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برگزاری جلسه ی سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با دبیران انجمن های علمی
در جلسه ای سرپرست مرکز گزارش عملکرد انجمن های علمی را خواستار شد.
جلسه ی دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با مسئولین انجمن های ایفسا، تصویربرداری مغزی، نقص ایمنی، آکادمیا، تاریخ داروسازی، فناوری اطلاعات سلامت، ویروس شناسی، هوشبری، مطالعات علوم پایه، هماتولوژی و طب انتقال خون، بیوتکنولوژی پزشکی و قارچ شناسی چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه 1398 در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. در این جلسه تمامی انجمن ها ضمن معرفی انجمن، عملکرد یکسال اخیر انجمن را گزارش کردند و از نظر دکتر پاسالار و سایر دبیران مورد ارزیابی قرار گرفتند و نقاط قوت و ضعف انجمن را دریافتند و برای بهبود فعالیت هایشان راهنمایی شدند. قرار بر این شد که تمامی انجمن ها در اردیبهشت ماه انتخابات خود را برای یکسال آینده انجام دهند و گزارش عملکرد خود را طبق شاخص های ارزیابی به سرپرست مرکز تحویل دهند.
ارسال به دوستان