دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
دومین جلسه شورای اجرایی مرکز سوم دی ماه با حضور دبیر کل مرکز به میزبانی مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد.
در دومین جلسه شورای اجرایی که سوم دی ماه در مرکز با شرکت معاونت های آموزشی، پژوهشی، روابط عمومی، فرهنگ و هنر، امور عملکردی و دبیر کل مرکز برگزار شد، ابتدا معاونت ها فعالیت های یک ماه گذشته خود را بیان کردند که به شرح زیر است. سهیلا سبحانی معاون پژوهشی مرکز فعالیت های یک ماه گذشته معاونت خود را به صورت زیر بیان کرد: • برنامه ریزی برای کنگره ها • تهیه و تقسیم سه پرسشنامه مختلف برای طرح های مختلف پژوهشی • برگزاری اولین جلسه REM وی افزود تمامی پرسشنامه ها باید تا 20 دی ماه آماده شوند. در ادامه مریم حق شمار معاون امور عملکردی فعالیت های خود را بیان کرد و افزود، فعالیت اصلی این معاونت نظارت بر انجمن هاست. فعالیت های گذشته این معاونت به شرح زیر است: • برگزاری جلسه های تک نفره با انجمن ها • گرفتن گزارش کار از انجمن ها هم چنین وی افزود یکی از تلاش های اصلی ما منتشر کردن اخبار انجمن ها بوده است. در ادامه مهدیس مروتی معاون آموزشی مرکز فعالیت های یک ماه گذشته خود را به شرح زیر بیان کرد: • برگزاری کارگاه ها • فعالیت در راستای اصلاح آیین نامه • برگزاری جلسات دورهمی با تیم معاونت و مطالعه جمعی در ارتباط با کوریکولوم مروتی در ادامه گفت مهم ترین چالش ارزشیابی اساتید است. علی پروهان معاون فرهنگ و هنر مرکز نیز با شرح فعالیت های یک ماهه خود افزود تمرکز معاونت فرهنگ و هنر در ماه گذشته روی برگزاری مراسم شب یلدا مرکز بوده است که خوشبختانه بازخورد خوبی را به همراه داشته است. در ادامه علی ابدالی نماینده معاونت روابط عمومی شرح وظایف معاونت را بیان نمود که بصورت زیر است: • تهیه لوگو و پوستر برای پروژه REM • تهیه پوسترهای کارگاه های مختلف • تهیه اخبار گوناگون مرکز • فیلم برداری و آماده سازی کلیپ پژوهشگران برتر • فیلم برداری و تدوین کلیپ REM • همکاری با معاونت فرهنگ و هنر در مراسم شب یلدا • ایجاد ارتباط بین روابط عمومی های واحد ها پس از آن یسنا رستم آبادی دبیرکل مرکز برنامه ها و پیشنهادات آینده خود را به شرح زیر بیان کرد: • راه اندازی گرنت اساتید • مشخص نمودن مسئول اجرایی مجمع هم چنین رستم آبادی از تشکیل یک تیم به عنوان کادر اصلی 4 نفره متشکل از دبیر کل، سخنگوی مرکز، معاون فرهنگ و هنر و معاون روابط عمومی جهت نظارت بر امور مجمع خبر داد. در پایان مقرر شد جلسه های شورای اجرایی مرکز بصورت دوهفته یکبار ادامه یابد.
ارسال به دوستان