دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/02/01 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 50
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری چهارمین روز دوره آموزشی دانا

در چهارمین روز دوره آموزشی دانا دانشجویان رشته های مختلف در کارگاه SAT/PAL شرکت کردند.

در چهارمین روز دانا، دانشجویان در کارگاه SAT/PAL شرکت کردند. این کارگاه با تدریس دکتر پوریا روزرخ با موضوع Peer Assisted Learning و Students as Teachers و با شرکت ۱۲ نفر از دانشجویان رشته های پزشکی، داروسازی، اقتصاد پزشکی و رادیوتراپی 30 فروردین ماه 1395 در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. دانشجویان در این کارگاه اصول یادگیری و آموزش با کمک همتایان را آموختند. پس از این کارگاه دانشجویان در دو گروه، در مناظره ای پیرامون روش آموزشی استاد محور و آموزش محور شرکت نمودند و هر گروه از مزایای این دو روش آموزشی دفاع نمودند. مناظره یا debate یکی از روش های یادگیری می باشد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190073
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه