دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1397/07/28 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 47
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کارگاه استئوپروز در داروسازی

انجمن دانشجویان داروسازی ایران کارگاه دو روزه استئوپروز در داروسازی را برگزار کرد.

انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا) کارگاه دو روزه استئوپروز در داروسازی را 26 و 27 مهر ماه در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار کرد.  در روز اول کارگاه مباحث پایه و اولیه توسط اساتید تدریس شد، افراد گروه‌بندی شدند و هم‌چنین موضوع پروژه که برای همه گروه‌ها مشترک بود به همراه متریال‌هایی که حاوی اطلاعات تکمیلی برای انجام پروژه‌ها بود، در اختیار هر گروه قرار گرفت. در روز اول، مباحث مربوطه شامل دارودرمانی در استئوپروز، بررسی نمونه‌های خدمات بیمارمحور، چرخه‌ی رفلکشن، mind mapping و تصمیم‌گیری در  انتخاب محصول تدریس شد و افراد بر اساس مطالبی که یاد گرفتند، پروژه‌های خود را پیش بردند.  در روز دوم، پروژه‌ها توسط گروه‌ها ارائه شد و توسط چک لیستی که در اختیار داوران قرار گرفت، به هر گروه امتیاز تعلق گرفت. در نهایت با توجه به امتیاز نهایی، گروه برنده اعلام شد. مدرسین این کارگاه دو روزه با دکتر نیایش محبی، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، حانیه محمدعلی‌زاده، مسئول نشنال کمیته‌ی آموزش ایفسا، دکتر امیرحسین حاجی‌میری، دستیار گروه اقتصاد و مدیریت دارو دانشکده دارو بودند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190971
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه