دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1396/03/01 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه توسعه اهداف پایدار سلامت

كميته آموزش انجمن دانشجویان داروسازی ایران با همكاري دانشكده بهداشت، كارگاه توسعه اهداف پايدار سلامت را برگزار کرد.

كميته انجمن دانشجویان داروسازی ایران (ایفسا) با همكاري دانشكده بهداشت كارگاه توسعه اهداف پايدار سلامت را به مدت 9 ساعت پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار کرد. برای کارگاه توسعه اهداف پایدار سلامت دو بخش پنل و كار گروهي در نظر گرفته شده بود که در بخش پنل در خصوص موارد زیر آموزش داده شد: •    اهداف توسعه هزاره(Millennium Development Goals) •    اهداف توسعه پايدار (Sustainable Development Goals) •    اهداف مرتبط با سلامت ‏Universal Health Coverage •    پرسش و پاسخ و بحث آزاد پيرامون بند هاي مختلف سند 2030 •    آموزش نحوه كار گروهي و بكارگيري آناليزSWOT در بخش گروهی شركت كنندگان كه دانشجويان علوم پزشكي از رشته هاي مختلف از جمله داروسازي، پزشكي، مديريت بهداشت و علوم آزمايشگاهي بودند در گروه هایی کنار هم گرد آمدند و براي هر گروه يك هدف سلامت (Health Target) تعيين شد. دانشجويان موظف بودند موقعيت كنوني ايران در رابطه با اين هدف سلامت را با روش آناليز SWOT بررسي كرده و راهكارهاي خود را به عنوان سياست گذاران فرضي سلامت، در راستاي تحقق هدف سلامتشان به هيئت داوران ارائه كنند مربیان كارگاه در اين بخش دانشجويان را راهنمايي ميكردند و به سؤالات آنها پاسخ ميدادند. در پایان بخش گروهی هیئت داوران که از اساتید برجسته ای چون دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، دکتر تکیان، معاون بين الملل دانشكده بهداشت و دکتر مجدزاده، استاد اپيدميولوژي دانشكده بهداشت و رئیس موسسه ملي تحقيقات سلامت ايران تشکیل شده بود نظرات و صحبت های تکمیلی خود را ارائه دادند. مدرسين کارگاه، مينو مظاهري و زهرا اميري، مربیان کارگاه، نيكو آخوندي وشادي ايزدي و همکاران برگزار کننده، ساجده طهماسبي و گلسا شايان بودند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190591
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه