دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/11/23 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 61
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری کارگاه روش تحقیق توسط پیش انجمن طب و داروسازی سنتی

پیش انجمن طب و داروسازی سنتی کارگاه روش تحقیق را با تدریس دکتر محمد حسین آیتی برگزار کرد.

پیش انجمن طب و داروسازی سنتی کارگاه روش تحقیق را با تدریس دکتر محمد حسین آیتی متخصص طب سوزنی و چینی از پکن 22 بهمن ماه 95 برگزار کرد. سرفصل های جلسه اول کارگاه روش تحقیق  به شرح زیر بود: معرفی تقسيم بندی محصولات طبيعی نظیر لوازم آرايشی بهداشتی كه علاوه بر طبيعی بودن ميتوانند عملكرد دومی نیز داشته باشند، مانند استفاده از سفيدكننده های طبيعی كه سبب تقويت سيستم ايمنی فرد ميشود. تقسيم بندی مطالعات پزشكي در ٢ دسته كلی، براساس ماهيت و جنس مطالعه و براساس شيوه انجام مطالعه  معرفی ٢ زيرگروه برای ماهيت مطالعه معرفی زيرگروه ها و تقسيم بندی برای شيوه انجام مطالعات توضيح مطالعه توصيفی و تحليلی و بيان خصوصيات و تفاوت های هر یک معرفی سطح evidences در مطالعات بالينی و الويت بندی هر يک از موارد مطالعه گفته شده بر اساس ارزش آنها. مروری بر systematic reviews و معرفی مراحل انجام اين نوع مقالات معرفی data base های معروف پزشكی و الويت بندی آنها نحوه امتيازدهی مجلات در ISI
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190508
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه