دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/12/01 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تقدیر از برگزیدگان هشتمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

در نشستی صمیمانه ضمن قدردانی از اعضای تیم های المپیاد و اساتید آنها، فرصتی پیش آمد تا پیشنهادات سازنده حاضران در راستای علاقمند کردن هر چه بیشتر دانشجویان به شرکت در رقابت هایی چون المپیاد و همچنین تقویت بیشتر شرکت کنندگان بازگو شود.

گالری عکس نشستی صمیمانه با حضور دکتر پاسالار، رئیس مرکز رشد استعدادهای درخشان، اعضای تیم های تفکر در علوم پایه، استدلال بالینی و فلسفه ی پزشکی و همچنین اساتید این گروه ها دکتر رایکا جمالی، دکتر سروری، محمد پیری، فرهاد پیشگر و کارشناس مربوطه، زهرا محمدی چهارشنبه 27 بهمن ماه در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد. مرکز رشد استعدادهای درخشان تقدیر از این دانشجویان پرتلاش را بهانه ای کرد تا از نظرات سازنده ی دانشجویان و اساتید آنها در راستای علاقمند کردن اکثریت دانشجویان به شرکت در رقابت هایی چون المپیاد و همچنین تقویت بیشتر شرکت کنندگان در المپیاد بهره مند گردد. از پیشنهادات مفید سازنده که اکثریت دانشجویان به آن اشاره کردند، اتخاذ روشی جدید برای قرار گرفتن شرکت کنندگان در محیطی چون المپیاد پیش از برپایی المپیاد بود تا با بودن در فضایی همانند المپیاد، بتوان عواملی چون مدیریت زمان، کار گروهی و فشارهای محیطی را تجربه کرد و در رقابت اصلی با آمادگی بیشتر حاضر شد.   ایجاد باشگاهی چون دانش پژوهان جوان برای تربیت دانشجویانی که بتوانند المپیادی شوند و هم چنین تقویت مهارت هایی چون پروپوزال نویسی، کار گروهی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی سطح بالا برای شرکت کنندگان از دیگر پیشنهادات این جمع صمیمی بود . در پایان از زحمات شرکت کنندگان و اساتید آنها در هشتمین المپیاد علمی دانشجویان که توانستند در مجموع در مراحل انفرادی 7 مدال خوش رنگ کسب کنند و در مرحله ی گروهی نیز دو تیم، مدال های طلا و برنز را از آن خود کردند تقدیر و قدردانی شد. یادآور می شویم در هفته ی گذشته شرکت کنندگان حیطه ی مدیریت در نظام سلامت نیز در نشستی صمیمانه با دکتر پاسالار مورد تقدیر قرار گرفتند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190487
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه