دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
جلسه شورای مرکزی مرکز پژوهشهای دانشجویی به میزبانی مرکز پژوهش های علمی پیراپزشکی برگزار شد.
جلسه شورای مرکزی مرکز پژوهشهای دانشجویی یکشنبه 7 آبان ماه در سالن اجتماعات دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.
این جلسه با حضور دکتر پروین پاسالار رییس مرکز پژوهشهای دانشجویی و رشد استعدادهای درخشان دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده سرپرست مرکز پژوهشهای دانشجویی دانشکده پیراپزشکی، اعضای شورای مرکزی و دبیران دانشجویی مراکز پژوهشی دانشکدههای دانشگاه یکشنبه 7 آبان 96 در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد. در ابتدای جلسه دکتر علیزاده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به بیان توضیحاتی پیرامون مرکز پژوهشها واحد دانشکده پیراپزشکی پرداخت و گفت: الحمدالله در دانشکده دانشجویان فعالی در مرکز حضور دارند و این دوره هم دبیر و اعضای شورای مرکزی از دانشجویان خوب و فعال هستند. تقریباً هفتهای چند بار همدیگر را ملاقات میکنیم و در مورد موضوعات مختلف و برنامهها صحبت میکنیم. وی افزود انگیزه و انرژی دانشجویان بسیار عالی است و همواره کوشا، شاداب و پویا هستند. مرکز پژوهشها بال اجرایی دانشکده محسوب میشود و برخی امور و مسئولیتهای حوزه دانشجویی به آنها واگذار میکنیم. سپس امیرحسین علامی دبیر دانشجویی مرکز با معرفی اعضای شورای مرکزی و کمیته اجرایی این مرکز به تشریح فعالیتهای واحد پیراپزشکی پرداخت و گفت مرکز پژوهشهای واحد پیراپزشکی از فعالترین واحدها است و از بدو تاسیس در مرکز حضورداشته است. در این مدت تلاش کردیم نیروهای فعال را جذب کنیم و فعالیتهای مختلفی از قبیل کمک به ثبتنام دانشجویان ورودی جدید، تور دانشگاه گردی، برگزاری کارگاههای مربوط به هر رشته متناسب با نیاز آنها مانند کارگاه PCR برای دانشجویان علوم آزمایشگاهی انجام دهیم. علامی تعدد انجمنهای علمی مختلف این دانشکده و کمبود فضای فیزیکی را از چالشهای پیش روی این مرکز دانست. دکتر پاسالار ضمن قدردانی از دانشکده و عملکرد واحد پیراپزشکی بر لزوم داشتن برنامه تأکید کرد و سایر واحدهای مرکز را به برگزاری کارگاههایی همچون این مرکز ملزم دانست. وی همچنین به اهمیت مستندسازی فعالیتها، لزوم توجه به نوآوری و همچنین اهمیت مسائل اخلاق و اخلاق در پژوهش تأکید کرد؛ و لزوم رعایت اخلاق حرفهای را یادآور شد و دانشجویان را به بسط و گسترش این امور تشویق کرد. در این جلسه گزارش صدروزه عملکرد مرکز پژوهشها ارائهشده و بحث و تبادلنظر پیرامون آن بین اعضا صورت گرفت. همچنین آییننامه راهاندازی معاونت فرهنگی در مرکز مطرحشده که بهاتفاق آرا تصویب شد.
ارسال به دوستان