دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/03/05 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه ی همفکری برای آغاز هدف مند فعالیت های خلاقیت ونو آوری در سلامت در مرکز پژوهشهای دانشجویان و مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه

در نشستی دوستانه، سرپرست و معاون مرکز پژوهش های علمی دانشجویان با دکتر سالار ارزیده در خصوص طراحی و اجرای برنامه ی عملیاتی با موضوع کار آفرینی و نوآوری در سلامت همفکری و گفتگو کردند.

در جلسه ای که چهارم خرداد ماه با حضور دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، دکتر نوری زاده، معاون مرکز و دکتر سالارارزیده، از اعضای قدیمی مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان و مدرس و مشاور خلاقیت و نو آوری  برگزار شد، در خصوص پرداختن به  روندهای جدید در سلامت از جمله  نوآوری در سلامت، تجاری سازی پژوهش، برنامه ریزی توسعه فردی  و تدوین مدل کسب و کار شخصی در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان بحث و تبادل نظر شد.  در این جلسه درباره ی  طراحی و اجرای یک برنامه ی عملیاتی جهت توسعه اعضای مرکز و مخاطبان آن در زمینه های فوق همفکری شد و درخصوص طراحی کورس های آنلاین در این رابطه و سایر موضوعات اتفاق نظر اولیه حاصل شد. کورس های آنلاین به گونه ای طراحی خواهد شد که تعداد افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند و در صورت استقبال خوب دانشجویان، به صورت عملی بحث نو آوری در زمینه های گوناگون سلامت به صورت پایلوت انجام می گیرد . از دیگر تصمیمات این نشست، تهیه چارچوبی برای همکاری با بخش واحد طرح و برنامه  یا R&D مرکز پژوهش ها بود تا اقدامات و فعالیت های نو آورانه در مرکز هدایت و  پیاده سازی شود.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189636
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه