دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1402/06/17 - 23:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 66
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

حضور درخشان دانشجویان علوم آزمایشگاهی و فناوری اطلاعات سلامت علوم پزشکی تهران در نخستین کنگره پژوهش و فناوری دانشجویان شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش از روابط عمومی انجمن علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران: 

����حضور درخشان دانشجویان علوم آزمایشگاهی و فناوری اطلاعات سلامت علوم پزشکی تهران در نخستین کنگره پژوهش و فناوری دانشجویان شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل
 
����پس از گروه بندی هایی که توسط انجمن های فناوری اطلاعات سلامت و علوم آزمایشگاهی علوم پزشکی تهران صورت گرفت،دانشجویان این دو رشته چکیده هایی را نگارش و به کنگره ارسال کردند که در نهایت دانشجویان علوم آزمایشگاهی موفق به ثبت و پذیرش 10 چکیده مقاله و دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت موفق به ثبت و پذیرش 3 چکیده مقاله شدند.
  • گروه خبری : انجمن,ریاست
  • کد خبر : 245745
کلمات کلیدی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه