دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1388/03/13 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در دومین جشن نخبگان مرکز رشد استعدادهای درخشان رئیس و مسئول مرکز رشد استعدادهای درخشان نارضایتی خود را از قانون بومی‌سازی برای دانشگاه‌های مادر,نظیر دانشگاه تهران ابراز داشتند

بنابراین  گزارش در این مراسم دکتر پاسالار رئیس و مسئول مرکز رشد استعدادهای درخشان در سخنرانی با اشاره به معرفی دستورالعمل چگونگی تحصیل همزمان دانشجویان استعداد درخشان در رشته های علوم پزشکی و MPH گفتند : تا کنون 3 دوره تحصیلی MPH  دردانشگاه برگزار شده است و دانشجویان سومین دوره آن در اردیبهشت ماه امسال پذیرفته شده اند. وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این مرکز گفتند : دستورالعمل‌های ما در 2 بخش دانشگاهی و کشوری صادر می‌شود, یعنی بخشی از فعالیت‌ها در دانشگاه و بخش دیگری در سطح وزارت‌خانه و برای کل کشور صورت می گیرد. وی همچنین به معرفی طرح Tums.RD  پرداخت و گفت : با کمک برنامه‌ریزی که توسط همکاران انجام شده‌, ما طرح Tums.RD را که یک مدرک پژوهشی داخل دانشگاهی است در دانشگاه به تصویب مقدماتی و اولیه رساندیم . این طرح در حقیقت در جهت تکمیل و نظام مند کردن طرح RRE  محسوب می شود. دکترپاسالار به امکان شرکت داوطلبین مجاز در آزمون دستیاری با تسهیلات استعداد درخشان اشاره کرد و گفت: از تعداد کل پذیرفته شدگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه رشته پزشکی, دندان پزشکی و داروسازی از سال 80 تا 87 که مجموعا 2399 نفر بودند, 1474 نفر حائز ویژگی استعداد درخشان هستند, یعنی 70% ورودی های این رشته ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران استعداد درخشان هستند که ما تسهیلات ویژه ای را برای آنان در نظر گرفته ایم. دکتر پاسالار نارضایتی خود را از قانون بومی‌سازی برای دانشگاه‌های مادر,نظیر دانشگاه تهران به جهت کاهش نمودار رشد فعالیت های آموزشی- پژوهشی دانشجویان ابراز داشتند و امیدوار بودند که در سال آینده قانون بومی‌سازی شامل دانشگاه های مادر نظیر دانشگاه تهران نشود. در نهایت دکتر پاسالار از تمام دانشجویان خواستند که همواره با کسب امتیازات آموزشی- پژوهشی و اجرایی سطح خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند.    
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187682
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه