دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
دکتر صحرائیان: این داستان های موفقیت نه تنها برای دانشجویان بلکه برای ما هم جالب و شنیدنی بود
پنجمین جلسه از سری دوم جلسات انتقال تجربیات با حضور دکتر صحرائیان برگزار شد، و ایشان این داستان های موفقیت را بسیار جذاب و آموزنده دانست.
پنجمین جلسه از سری دوم جلسات انتقال تجربیات با هدف به اشتراک گذاری تجربیات افراد موفق در حیطه پژوهش در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان شنبه 14 اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. در این جلسات افراد موفقی همچون علی جوینانی و حسین سنجری مقدم روش های پیشرفت و تثبیت توانایی های پژوهشی خود را در قالب داستان موفقیت در زندگی بیان کردند. دکتر صحرائیان، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر پاسالار، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، دکتر عرفانی، سرپرست واحد دانشکده پیراپزشکی مرکز پژوهش ها از اساتید حاضر در این جلسه بودند. بعد از شنیدن Success Story این دو دانشجوی موفق، دکتر صحرائیان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسات آموزنده ای گفت: این داستان های موفقیت به قدری جالب و آموزنده است که دوست داشتم زمان اجازه می داد و می توانستم تمامی جلسات را شرکت کنم، به نظر من این داستان ها بسیار بسیار برای جوان تر می تواند مفید باشد، پیشنهاد می کنم که حتما این فیلم ها تکثیر شود تا اگر بشود به دست دانشجویان سال اول حتی دبیرستانی برسد تا بتوانند ایده بگیرند. نکته ی مهم در این داستان ها این بود که انسان بداند در زندگی چه می خواهد و تلاش کند تا به آن برسد، زمانی در زندگی می رسد که هر یک از ما به پشت سرمان نگاهی می اندازیم تا ببینیم که چگونه از فرصت حیاط یا زندگی که در اختیارمان گذاشته بودند استفاده کرده ایم، آیا از خودمان راضی هستیم یا خیر؟ آیا دنیا را بهتر از آن چیزی که از پیشینیانمان تحویل گرفته ایم تحویل داده ایم یا خیر؟ مسیر و داستان زندگی ها بسیار متفاوت است، اما نکته قابل توجه تمامی مسیرها این است که وقتی با چراغ قرمزهای زندگی مواجه شدیم مسیرمان را کج نکنیم و بر نگردیم، استقامت کنیم و مطمئن باشیم که به زودی چراغ های سبز یکی پس از دیگری برایمان روشن می شود، داستان تمامی افراد بزرگ و موفق همین خصوصیت را دارد .
ارسال به دوستان