دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1393/07/05 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رتبه طلای کشوری حیطه استدلال بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف من کسب رتبه و دریافت جایزه نبود هدف من طی کردن مسیر المپیاد و کسب تجربه بود

فردیس وثوقی دانشجوی با پشتکار که بعد از شرکت 4 سال متوالی در المپیادهای دانشجویی در ششمین المپیاد علمی دانشجویان موفق به کسب مدال طلا شد، شرکت در المپیاد را باعث تغییر نگرش خود نسبت به حل مسائل پزشکی و بیمار خواند.

 فردیس وثوقی در مصاحبه با خبرنگار مرکز رشد استعدادهای درخشان خود را چنین معرفی کرد:  فردیس وثوقی هستم دانشجوی رشته پزشکی ورودی سال 86 که در حیطه استدلال بالینی ششمین المپیاد علمی دانشجویان موفق به کسب مدال طلا شدم، و امسال برای چهارمین سال متوالی بود که در المپیادهای دانشجویی شرکت می کردم و اولین سالی بود که به مرحله کشوری راه یافتم.این دانشجوی با پشتکار گفت: هدف من کسب رتبه نبود اینکه سالی یکبار به من یادآوری شود که می توان به مسائل پزشکی و بیمار اینگونه هم نگاه کرد برایم شیرین و آموزنده بود، المپیاد دید من را نسبت به نحوه برخورد با بیمار تغییر داد و در واقع  با یکسری ابزارهایی آشنا کرد که بوسیله آنها می توانم حل مسئله موفق تر و تشخیص های بهتری در رابطه با بیمار داشته باشم.وثوقی از طراحی سوالات آزمون رضایتمندی بالایی داشت و از بیان کرد که هنگام آزمون انفرادی به جای استرس از دیدن سوالات لذت برده و اینکه اینگونه هم می توان مسائل پزشکی را استدلال کرد  برایش تجربه جالبی بوده است.این دانشجوی برتر نکاتی که باعث کسب رتبه ی بهتر در سال های آینده بالاخص در مرحله ی تیمی شود را اینگونه خاطرنشان کرد:*تمرکز بیش تر روی موضوع المپیاد در سطح دانشگاه و کلاس های آمادگی شرکت در المپیاد* افزایش تعداد جلسات آموزشی* استفاده از اساتید حیطه های دیگر مورد نیاز در استدلال بالینی ( اساتید رشته های  اطفال ،جراحی، زنان )*اعلام زودتر اسامی سه نفر برگزیده برای داشتن جلسات آموزشی بیشتر* گرفتن آزمون های متعدد که در آنها سر وقت تعیین شده برگه تحویل گرفته شود تا دانشجو عادت کند که وقت واقعی در امتحان چقدر است. * پرسیدن سوالات جامع  از شرکت کنندگان مرحله کشوری برای داشتن منابع اطلاعاتی مفید در خصوص آزمون برای شرکت کنندگان سال های آتیفردیس وثوقی در پایان بابت برگزاری کلاس های مفید آمادگی برای آزمون، از تلاش بی شائبه ی  اساتید حیطه استدلال بالینی، آقایان دکتر جمالی و دکتر منجمی، از زحمات هم تیمی های خود خانم ها  پریا عبدالعلی زاده و حمیده زارعی  و همینطور از کمک های دوست و همکار خود آقای ملک زاده تشکر و قدردانی کرد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189281
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه