دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1388/03/11 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مسؤول مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران: , دانشگاه‌های مادر از طرح بومی گزینی حذف شوند , تخصیص سهمیه ویژه به دانشجویان استعدادهای درخشان

   منبع خبر: سایت پزشکان ایرانی مسئول مرکز رشد استعدادهاي درخشان دانشگاه علوم پزشکي تهران از تخصيص سهميه ويژه به دانشجويان استعدادهاي درخشان در مقاطع کارشناسي ارشد، دكتراي تخصصي و دستياري تخصصي خبر داد.به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه علوم پزشکي تهران، دکتر پروين پاسالار در دومين جشن نخبگان اين مرکز، گفت: از سال گذشته دانشجويان رتبه‌هاي اول و دانشجوياني که 40 امتياز در زمينه آموزشي و اجرايي کسب کرده‌اند مي‌توانند بدون کنکور در مقاطع کارشناسي ارشد، PHD و دستياري شرکت کنند.وي با بيان اينكه اگر دانشجويي 90 درصد از امتياز آخرين فرد قبول شده در کنکور را کسب کرده باشد مي‌تواند به صورت extra وارد زمينه تخصصي مورد علاقه خود شود، اظهار كرد: کل فعاليت‌هاي انجام شده در مرکز شامل دو قسمت کشوري با تصويب وزارتخانه و ديگري دانشگاهي است. وي افزود: قسمت عمده فعاليت‌هاي مرکز استعدادهاي درخشان مربوط به دانشگاه علوم پزشکي تهران است مثل رشته ي MPH و امکان تحصيل همزمان در دو رشته پزشکي که از آن جمله‌اند. مسئول مرکز رشد استعدادهاي درخشان با اشاره به وجود برخي مشکلات که در زمينه تحصيل MPH گفت: امکان تحصيل همزمان در دو رشته فقط براي دانشجويان در حال تحصيل فراهم است و دانشجويان رشته پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي فقط به واسطه undergraduate بودن مي توانند از قانون دريافت دو مدرک به صورت همزمان استفاده کنند. دكتر پاسالار درخصوص شرايط گذراندن دوره MPH براي دانشجويان ليسانس، گفت: دانشجوياني که در کنکور رتبه‌اي زير 500 کسب کرده باشند استعداد درخشان محسوب مي شوند دانشگاه اين افراد را در ابعاد آموزشي، پژوهشي و اجرايي طبقه‌بندي مي کند و در بهمن ماه آنها انتخاب شده و مي‌توانند وارد دوره MPH شوند. وي افزود: اين دوره يک دوره مديريتي است که دانشجويان پزشکي مي توانند علاوه بر درس‌هاي پزشکي اين دوره را بگذرانند. وي با اشاره به دانشجوياني که معدل بالايي در دانشگاه کسب کرده‌اند، اظهار داشت: سال گذشته گروهي از دانشجوياني که معدل آنها بالاي 18 بود با وجود اينكه استعداد درخشان نبودند توانستند بدون کنکور وارد دوره کارشناسي ارشد شوند. وي در خصوص ضرورت تکميل پرونده‌هاي دانشجويان، گفت: تمام کارهايي که در مرکز رشد استعدادهاي درخشان صورت مي گيرد به اطلاعات احتياج دارد مرکز با کمبود اطلاعات درمورد دانشجويان برتر رو به رو است. وي درخصوص صدور گواهي براي دانشجويان استعداد درخشان، تصريح كرد: مرکز براي دانشجوياني که حائز شرايط استعداد درخشان هستند گواهي صادر مي‌کند و همچنين گواهي‌هايي که آنها براي ارائه به نهادهاي مختلف در کشور و براي بنيادهاي نخبگان احتياج دارند از سوي مرکز استعدادهاي درخشان تهيه و صادر مي‌شود. دكتر پاسالار در رابطه آسيب ديدن دانشگاه علوم پزشکي تهران در زمينه طرح بومي گزيني، گفت: مهمترين دانشگاه‌ي که درمورد بومي گزيني به شدن مورد آسيب قرار گرفت دانشگاه علوم پزشکي تهران بود، بر اين اساس از مسئولان خواسته شد که دانشگاه‌هاي مادر را از بومي گزيني خارج کنند.وي با اشاره به فعاليت‌هاي دانشجويي در دانشگاه، اظهار كرد: اعتقاد ما اين است که دانشجويان فقط نبايد به گرفتن رتبه اول در دانشگاه اکتفا کنند و بايد در دانشگاه به فعاليت‌هاي پژوهشي خود ادامه دهند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187681
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه