دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 23:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 110
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست سرپرستان و دبیران کمیته های تحقیقات دانشجویی منطقه آمایشی 10 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست سرپرستان و دبیران کمیته های تحقیقات دانشجویی منطقه آمایشی 10  با حضور دکتر علی اکبری ساری، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر سارا  سهراب وندی، سرپرست کمیته تحقیقات کشوری و دکتر بهادر مکی آبادی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه، دکتر فرساد نوری زاده، معاون کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه و همچنین دکتر پروین پاسالار، عضو شورای سیاست گذاری کمیته تحقیقات،  دکتر ندا اسکندری، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دکتر شهرام محمودی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دکتر لیلا استاد هاشمی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم توانخبشی و سلامت اجتماعی، دکتر معصومه عزیزی، سرپرست انستیتو پاستور، دکتر محبوبی بهلولی سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین امید قیسوندی، دبیر تهران، آرمان محمدی، دبیر ایران، علی ظهیری، دبیر بقیه الله، هانیه بیات، دبیر آزاد و سوگل کیوانپور کارشناس مرکزپژوهش های علمی دانشجویان در تاریخ چهارشنبه 31 مرداد ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
ارائه گزارش عملکرد کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی تعداد مقالات پذیرفته شده جشنواره ی علم و هنردانشجویان فعال کلان منطقه، در نظر گرفتن تمهیدات جهت حضور حداکثری و درخشش دانشجویان فعال کلان منطقه در کنگره سالیانه، برنامه ریزی مدارس جامع منطقه آمایشی 10، بررسی برنامه پیشنهادی کمیته های تحقیقات دانشجویی منطقه آمایشی 10 جهت برگزاری سومین کنگره سالیان دانشجویی از مهم ترین موضوعات این نشست بود.
دکتر پاسالار ضمن قدردانی از زحمات دبیرات کمیته های تحقیقات، به آنها یادآور شد که می بایست دبیر کمیته تعادلی میان کارهای اجرایی و علمی خود ایجاد کند، کارهای اجرایی دوره ی دبیری به قدری زیاد هستند که این امکان وجود دارد دبیر از پیشرفت علمی و پژوهشی خود بازماند که این مساله خوشایندی نیست.
دکتر مکی آبادی تاکید کرد که دبیر در این دوران می بایست مشق مدیریت کند، برنامه ریزی کند و با محول کردن وظایف به اعضا و پیگیری مرتب آنها امور را انجام دهند.
در نظر گرفتن تسهیلات و امتیازاتی برای دبیران و اعضای فعال در کمیته های تحقیقات دانشجویی در جشنواره ها و آیین نامه ها، درخواست دبیران از سرپرست کمیته تحقیقات کشوری بود که قرار شد پیشنهادات به صورت مکتوب به وزارتخانه ارسال شود تا بررسی گردد.
 
 
  • گروه خبری : ریاست,گزارش عملکرد
  • کد خبر : 274861
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه