دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/11/03 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 37
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

نگاهی به فعالیت های انجمن سرمد

آقای سعید پورحسن، مسئول انجمن سرمد مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، گزارشی از فعالیت های اخیراین انجمن که در زمینه‌ی ‌آموزش پزشکی براساس موارد بالینی می باشد ارائه نموده است.

  به گزارش از آقای سعید پورحسن، مدیر سامانه‌ی سرمد و مسئول انجمن سرمد مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، برخی ازفعالیت‌های کنونی سرمد بدین شرح می باشد: ·         معرفی بسته‌ی آموزشی کارورزان داخلی بیمارستان شریعتی به جشنواره‌ی آموزشی مطهری که بخش موارد سرپایی سرمد نیز جزو این بسته است. ·         همکاری با بخش داخلی بیمارستان شریعتی در زمینه‌ی اجرای آموزش و ارزشیابی مجازی برای اینترن‌های داخلی این بیمارستان به اسم موارد سرپایی که تا کنون دو دوره‌ی سه ماهه اجرا شده و دوره‌ی سوم نیز شروع شده است. ·         همکاری با بخش روانپزشکی بیمارستان روان‌پزشکی ایران برای ارزشیابی مجازی کارآموزان بخش روانپزشکی ·         انتقال رسمی سامانه‌ی سرمد به دانشکده‌ی مجازی ·         تدوین آیین نامه و ساختار سازمانی برای سرمد با همکاری دانشکده‌ی مجازی ·         تدارک پیشنهاد به بیمارستان مرکز طبی برای ادغام آموزش مجازی با کمک سرمد برای کارآموزان و کارورزان بیمارستان مرکز طبی ·         پیگیری نسخه‌ی دوم سرمد که تا چند ماه آینده تحویل گرفته خواهد شد.  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188324
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه