دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1398/02/25 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 52
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

وظایف اعضای شورای مرکزی انجمن نقص ایمنی مشخص شد

در اولین جلسه ای که بعد از انتخابات انجمن بیماری های نقص ایمنی برگزار شد، وظایف هر یک از اعضا تعیین گشت.

اولین جلسه ی شورای مرکزی انجمن بیماری های نقص ایمنی بعد از انتخابات اخیر این انجمن، 24 اردیبهشت ماه در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. در این جلسه وظایف هر یک از اعضا به شرح زیر تعیین شد: مدیر مسئول انجمن: محمدحسین عسگردون معاون کل انجمن: محمدمهدی رضوانی‌فر معاون امور انسانی: مهدیه نوروزی معاون امور عملکردی: محمدصالح صفری معاون روابط عمومی:کیمیا موحدی آیین نامه انجمن اصلاح و موارد زیر به آن اضافه شد: -تصمیم گیری جهت امتیازدهی و رتبه‌بندی اعضا برمبنای فعالیت آن‌ها -ارتقای فعالیت‌های پژوهشی انجمن و شرکت در کنگره های علمی -حداقل دو بار عضوگیری در سال -برگزاری کمپین‌های متعدد در دانشگاه و سطح شهر -چاپ حداقل ۵-۶ شماره از نشریه در سال آتی -اختصاص شماره‌ی بعدی نشریه به موضوع بیماری‌های خودایمنی -برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه‌های Endnote, photoshop,excel -برگزاری ژورنال کلاب هم چنین در این جلسه مسئولیت رتبه‌بندی اعضا به معاون امور انسانی اختصاص یافت.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 191319
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه