دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1396/11/30 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پروژه ی نیازسنجی پژوهشی به منظور ثبت موانع پژوهشی

پروژه نيازسنجي پژوهشي به منظور ثبت موانع پژوهشي براي دانشجويان دانشگاه تهران و ارزيابي انگيزه هاي پژوهشي توسط معاونت پژوهشی مرکز رشد استعدادهای درخشان، سهیلا سبحانی، در حال انجام می باشد.

سهيلا سبحاني، معاون پژوهشي مركز رشد استعدادهاي درخشان، اعلام كرد پروژه نيازسنجي پژوهشي به منظور ثبت موانع پژوهشي براي دانشجويان دانشگاه تهران و ارزيابي انگيزه هاي پژوهشي در حال انجام بوده كه در حال حاضر پرسشنامه های مرتبط با هر ٣ فاز مطالعه تدوين شده و در فاز توزيع قرار دارند. موانع پژوهشی تعريف شده در اين پروژه شامل موانع مالی، آموزشی، سياسی، راهبردی، علمی،  فرهنگی اجتماعی، مديريتی سازمانی، فردی، حرفه ای و امكاناتی مي باشد. فرم نظرسنجی موانع موجود در پژوهش این فرم جهت نظرسنجی موانع موجود در پژوهش دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسط معاونت پژوهشی مرکز رشد استعدادهای درخشان طراحی شده است و سعی بر این است که نتایج مطالعه به دست مسئولین پژوهشی دانشگاهی و کشوری برسد. همچنین از نظرات ارزشمند شما در سیاست گذاری های معاونت پژوهشی مرکز استفاده خواهد شد. تکمیل این فرم تنها ۱۰ دقیقه از شما وقت خواهد گرفت. فرم نظرسنجی موانع موجود در پژوهش دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران فرم بررسی میزان تاب  آوری  این فرم جهت بررسی ارتباط میان تاب  آوری (انعطاف پذیری) دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و سطح سلامت عمومی آنها زیر نظر معاونت پژوهشی مرکز رشد استعداد های درخشان طراحی شده است. فرم بررسی ارتباط میان تاب  آوری (انعطاف پذیری) دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و سطح سلامت عمومی آنها  آزمون شخصیتی نوروتیسیزم این پرسشنامه جهت بررسی ارتباط بین نوروتیسیزم و سلامت عمومی و کیفیت زندگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران زیر نظر معاونت پژوهشی مرکز رشد استعداد های درخشان(مراد) طراحی شده است. لطفا هر يك از جملات را به دقت بخوانيد و پاسخي كه بيشترين تطبيق را بـا فكـر يـا احساس شما دارد علامت بزنيد. توجه داشته باشيد كه پاسخ درست يا غلط وجود ندارد. بنابراين سعي كنيد پاسخي را انتخاب كنيد كه نشاندهنده احساس واقعي شما باشد. آزمون شخصیتی نوروتیسیزم
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190761
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه