دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1393/07/16 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 44
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

پوریا روزرخ خواستار توجه بیشتر به پژوهش های دانشجویی شد

روزرخ، دارنده مدال طلای ششمین المپیاد دانشجویی و عضو فعال مرکز پژوهش های علمی دانشجویان در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی به عنوان نماینده دانشجویان از دغدغه های تحصیلی دانشجویان سخن گفت.

پوریا روزرخ در در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور كه با حضور رئیس جمهورصبح روز سه‌شنبه 15 مهرماه 1393 در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهرانبا اشاره به اهميت آموزش در دانشگاه‌ها، بر لزوم تغيير در شيوه تدريس اساتيد تأكيد كرد و گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير درزمينهٔ محتواي آموزشي تغييرات مثبتي صورت گرفته اما متأسفانه بسياري از روش‌هاي تدريس، بازدهي چنداني ندارند و با فرم ها و قالب‌هاي جهاني فاصله بسياري دارند.وي با طرح اين پرسش كه آيا واقعاً 3 درصد از توليد ناخالص ملي كشور درزمينهٔ پژوهش هزينه مي‌شود؟ خواستار توجه به پژوهش‌هاي دانشجويي شد و گفت: اميدوارم كه تعالي در پژوهش را به قيمت قرباني كردن ساير حوزه‌هاي علمي انجام ندهيم و تنها مسير ترقي اعضاي هيات علمي را از راه توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي ندانيم.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189289
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه