دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1398/03/01 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ژورنال کلاب توانبخشی در بیماران پارکینسون در دانشکده توانبخشی برگزار شد

ژورنال کلاب توانبخشی در بیماران پارکینسون29 اردیبهشت ماه در دانشکده توانبخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی، در این رویداد که با همکاری انجمن Interdisciplinary Neuroscience Research Program (INRP) و در روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه 1398 در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد، ایده اولیه ژورنال کلاب توانبخشی در بیماران پارکینسون، توسط شورای اصلی مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی به سرپرست مرکز ارائه شد. با برگزاری یک جلسه هم اندیشی در خصوص طراحی برنامه اجرایی، سرپرست های تیم علمی توانبخشی و تیم اجرایی (محمد حسین حمداللهی) انتخاب شدند. پس از فراخوان عمومی، 11 نفر از دانشجویان رشته های شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی به عنوان ارائه دهندگان ژورنال کلاب اعلام آمادگی نمودند و در جلسات بعدی با مقالات منتخب براساس چک لیستهای معتبر در اختیار ارائه دهندگان قرار گرفت. در ابتدای جلسه سرپرست مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشکده توانبخشی، ارسلان قربان پور درباره اهمیت برگزای ژورنال کلابهای مدون در زمینه علوم توانبخشی و اهمیت تفکر پژوهشی در بالین به سخنرانی پرداختند. سپس دکتر عبدالعلی زاده از طرف انجمن INRP درباره پاتوفیزیولوژی و علوم به روز در حیطه تشخیص و درمان پزشکی به سخنرانی پرداختند. بعد از آن دانشجویان ارائه دهنده در حضور اعضای هیئت علمی گروه های توانبخشی دانشکده درباره مقالات توضیحات خود را بیان نمودند. در نهایت براساس نظر هیئت داوران، خانم حانیه نوروزی از رشته شنوایی شناسی و آقایان علی نادری و محمد صادقی از رشته گفتار درمانی و علیرضا حسین زاده از رشته فیزیوتراپی  به عنوان سخنرانان برگزیده معرفی و قدردانی شدند. سرپرست تیم های توانبخشی از رشته شنوایی شناسی (دکتر فرزانه ضمیری و آرزو معصومی)، فیزیوتراپی (دکتر سارا فریدون نیا و زهرا پورصالح) و گفتاردرمانی (سعیده راهب) بودند. این ژورنال کلاب با سخنرانی دانشجویان شنوایی شناسی (حانیه نوروزی، محمدرضا فولاددل)، فیزیوتراپی (علیرضا حسین زاده، حانیه عباسی و حنانه میرسعیدی)، گفتاردرمانی (سارا دهقان، بهار محسنی، علی نادری، محمد صادقی، گلاله ایرانی) برگزار شد.   لازم به ذکر است سخنرانان و شرکت کنندگان ضمن اظهار خرسندی از پویایی این رویداد، خواستار برگزاری آن به صورت حداقل هر دو ماه یک بار در دانشکده شدند .
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 191332
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه