دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/09/06 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزش نقاشی درمانی برگزار شد

اولین سری کارگاه آموزش نقاشی درمانی با هدف استفاده از هنر در سلامت روان در دو بخش تئوری وعملی به مدت 4 ساعت در روز سوم آذر ماه در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد

به گزارش از روابط عمومی انجمن هنر درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران: انجمن هنردرمانی، اولین کارگاه نقاشی درمانی با رویکرد آموزشی در تاریخ 3/9/90 در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار کرد. در این کارگاه 4 ساعته، 36 نفر شرکت کردند که بیش از نیمی از شرکت کنندگان از دانشجویان رشته ی پزشکی بوده و ما بقی از دانشجویان رشته های پرستاری، کاردرمانی، اتاق عمل، آموزش سلامت، تـاتر، نقاشی و علوم اجتماعی بودند.مدرس کارگاه، خانم شهناز جمشیدی، تجارب خود را جهت استفاده از هنر در سلامت روان طی دو بخش تـئوری و عملی در اختیار حاضران قرار داد. در بخش تـئوری پیرامون فلسفه و چیستی هنر و تـاثیر هنر در درمان توضیحات مجمل ارائه گشت و سپس در بخش کارگاهی، نقاشی به دو صورت فردی و گروهی توسط شرکت کنندگان انجام شد.پنج کارگاه نقاشی درمانی با عنوان: خط.نقش.رنگ، مقدمه ای بر نقاشی درمانی میباشند که با هدف آموزش آکادمیک هنردرمانگر بوده و به تدریج تخصصی میشوند. در اولین کارگاه برگزار شده، حاضرین با استفاده از ابزارهای نقاشی تهیه شده توسط انجمن، به صورت عملی و هدفمند درگیر نقاشی شدند، بدون توجه به کیفیت هنری محصول تولید شده. هدف انجمن هنردرمانی، آشنایی افراد با متریالها و خصوصیات آنها، روش استفاده از این ابزار و بعبارتی قرارگیری در موقعیت درمانجو بوده است.   
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188254
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه