دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/07/18 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گفت و گویی با علیرضا دررودی، حائز رتبه یک کارشناسی ارشد، دارنده مدال برنز المپیاد و دانشجوی نمونه دانشکده پیراپزشکی

علیرضا دررودی انجام فعالیت های پژوهشی و آموزشی را در کنار درس خواندن در فضای پر انرژی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، باعث رشد و شکوفایی توانایی های بالقوه خواند.

گفت وگویی با علیرضا دررودی دانشجویی ترم یک مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت، حائز رتبه یک آزمون سراسری کارشناسی ارشد، دارنده مدال برنز در بخش جانبی حیطه مدیریت نظام سلامت از کارهای پژوهشی علیرضا دررودی در دوره ی کارشناسی می توان به چاپ یک مقاله ی چاپ شده در مجله پیاورد سلامت، یک مقاله ی در نوبت چاپ، پنج مقاله در حال داوری و تعداد هشت طرح پژوهشی ثبت شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد که از این هشت طرح نیمی به اتمام رسیده و نیم دیگر در حال نوشتن گزارش نهایی و مراحل پایانی می باشد. دررودی در این سال ها در هفده کارگاه آموزشی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان که شامل کارگاه های عمومی ( روش search، روش تحقیق، مقاله نویسی، پروپوزال نویسی و ... ) و کارگاه های تخصصی ( فرآیند نویسی، تدوین استراتژهای کلان و ... ) شرکت کرد. امسال در مراسم آغاز سال تحصیلی علیرضا دررودی به همراه دیگر دوستش، فاروق نعمانی به عنوان دانشجویان نمونه دانشکده پیراپزشکی انتخاب شدند.   دررودی در خصوص فعالیت هایش در مرکز اینگونه توضیح می دهد: من از همان ترم یک که وارد دانشگاه شدم دنبال پژوهش و کارهای علمی بودم که با پرس و جو از دانشجویان ترم بالاتر با مرکز پژوهش های علمی دانشجویان آشنا شدم .  بعد از ورود به واحد پیراپزشکی مرکز پژوهش ها سعی کردم توانایی هایم را در جهت پیشرفت همه جانبه در کارهایم تقویت کنم که خوشبختانه با عنایت خدواند از همان ترم اول در کمیته روابط عمومی مرکز پژوهش های دانشکده ابتدا به عنوان مسئول سایت و پس از آن به عنوان سرپرست کمیته فعالیت کردم، بعد از گذشت یکسال با انجمن مدیریت و اقتصاد سلامت آشنا شدم و با توجه به سابقه ای که در مرکز پژوهش های دانشکده کسب کرده بودم  به عنوان سرپرست کمیته روابط عمومی انجمن به فعالیت هایم ادامه دادم. در سال سوم دانشگاه در انتخابات دبیری انجمن کاندید شدم و با کسب بیشترین رای و با تایید خانم دکتر پاسالار به عنوان دبیر انجمن انتخاب شدم و در یکسالی که دبیر بودم کارهای متعددی در انجمن با کمک سایر سرپرستها و اعضای انجمن انجام دادیم که خلاصه این فعالیت ها در سایت مرکز پژوهش ها موجود است. در سال آخر دانشگاه بیشترین وقتم را برای آمادگی برای آزمون ارشد و المپیاد اختصاص دادم که با لطف خدواند به نتیجه مورد نظرم رسیدم.   این دانشجوی موفق، حضور در فعالیت های دانشجویی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان را باعث تقویت رقابت دوستانه و رشد و شکوفایی توانایی های بالقوه خواند و به دیگر دانشجویان توصیه کرد که در تمام مراحل زندگیشان به خصوص دوران دانشجویی برنامه و هدف داشته باشند و سعی کنند از همان ترم های اول در کنار درس خواندن به دنبال پژوهش و کارهای اجرایی باشند . در پایان این گفت و گو، علیرضا دررودی از زحمات خانم دکتر پاسالار بخاطر ایجاد فضای پر انرژی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و از مهندس ربیعیان بخاطر همراهی در امر پژوهش و همچنین دکتر درگاهی تشکر و قدردانی کرد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190272
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه