دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
برگزاری پنجمین جلسه واحد علوم تغذیه و رژیم شناسی با حضور سرپرست این واحد
در پنجمین جلسه واحد علوم تغذیه و رژیم شناسی، در مورد نحوه برگزاری کارگاه های پژوهشی، عملکرد انجمن های رژیم شناسی و بحث آزاد واحد علوم تغذیه و رژیم شناسی صحبت شد.
پنجمین جلسه از دوره چهارم واحد علوم تغذیه و رژیم شناسی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان روز دوشنبه 24 آبان ماه با حضور خانم دکتر محمودی، سرپرست واحد علوم تغذیه و رژیم شناسی برگزار گردید. در این جلسه اعضا در مورد نحوه برگزاری کارگاه های پژوهشی و هم چنین عملکرد انجمن های رژیم شناسی و بحث آزاد واحد علوم تغذیه و رژیم شناسی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان صحبت کردند. یاد آور می شویم سومین جلسه ی این واحد 28 شهریور ماه با حضور خانم دکتر محمودی برگزار شد که در آن مسئولین بخش های مختلف، گزارشی از معاونت خود ارائه دادند و برنامه های آتی خود را در راستای توانمند سازی هر چه بیشتر دانشجویان دانشکده مطرح کردند.
ارسال به دوستان