دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1394/02/14 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کارگاه House club

کارگاه House club چهارشنبه 9 اردیهشت 94 با حضور 40 نفر از دانشجویان رشته های علوم پزشکی در سالن آمفی تئاتر مرکز پژوهش های دانشجویان برگزار شد.

در این کارگاه دانشجویان به گروه های متشکل از تمامی مقاطع تحصیلی از جمله علوم پایه ، فیزیوپات و کارآموزی تقسیم شدند. ابتدا نسترن مقبولی مدرس کارگاه، با طرح این سوال  که  " آیا دانشجویان پزشکی که وارد بالین می شوند و به تشخیص بیماری ها می پردازند از سیر منطقی که برای تشخیص در ذهنشان اتفاق می افتد آگاه هستند ؟ " در رابطه با روند کارگاه و چگونگی مراحل تشخیص به دانشجویان حاضر توضیحاتی را ارائه دادند و پس از آن یک اپیزود از سریال هاوس به نمایش در آمد. این اپیزود به چندین بخش تقسیم شده بود و در پایان هربخش دانشجویان در گروه های خود ، به بحث  و تبادل نظر و ارائه تشخیص های افتراقی مرتبط با اطلاعات داده شده از بیمار پرداختند. در بخش پایانی سریال ، معمای داستان حل شد و تشخیص " بیمار کوشینگ " برای بیماری معرفی شده، گذاشته شد. کارگاه های هاوس کلاب به صورت کشوری توسط اکثر کمیته های تخصصی آموزش پزشکی ایمسا ایران برگزارمی شود و این بار طی توافقی که بین کمیته های محلی مجری انجام شد، اپیزود 16 ام از فصل اول سریال با موضوع کوشینگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  ایده اصلی این طرح هاوس کلاب توسط آقای فیلی از اعضای فعال کمیته تخصصی آموزش پزشکی واحد شیراز ایجاد شد و پس از اجرای آن به صورت یک پروژه کشوری در آمد. این پروژه در لوکال تهران با حمایت های بی دریغ نسترن مقبولی و با همکاری مهدیس مروتی، مسوول کمیته تخصصی آموزش پزشکی و فاطمه عشقیار از اعضای فعال این کمیته اجرا شد. کمیته تخصصی آموزش پزشکی کمال تشکر خود را از پیمان نجات، دانشجوی پزشکی ورودی 90 بابت تهیه فیلم و آماده سازی آن اعلام میدارد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 189597
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه