دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1388/11/19 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 28
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

برگزاری یازدهمین کنگره آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران- تهران اردیبهشت ماه 1389

یازدهمین کنگره آموزش پزشکی تحت عنوان «رهبري در آموزش علوم پزشكي» در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاريخ 10 الي 12 اردیبهشت ماه 1389برگزار مي‌گردد.

به اطلاع می رساند یازدهمین کنگره کشوری آموزش پزشکی تحت عنوان:   رهبری در آموزش علوم پزشکی “Academic Leadership in Medical Education” در اردیبهشت ماه 1389 در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.   محورهاي اصلي همايش : 1- مدل هاي رهبري در آموزش علوم پزشكي 2- نقش ها و مهارت هاي رهبران آموزش علوم پزشكي 3- نقش رهبري آموزشي در توسعه نظام سلامت 4- پاسخ گويي در آموزش علوم پزشكي 5- بهره وري آموزشي در علوم پزشكي 6- تعالي آموزشي در علوم پزشكي 7- آينده نگاري و آينده پژوهي در علوم پزشكي 8- رهبري در محيط آموزش علوم پزشكي محورهاي اصلي بخش دانشجويي: 1- دانشجوي آينده 2- دانشجوي پاسخ گو 3- يادگيري مادام العمر 4- دانشجو و تعالي آموزشي
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187762
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه