دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/09/13 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه اول پیش انجمن روانشناسی اجتماعی

اولین جلسه ی پیش انجمن روانشناسي اجتماعي چهارشنبه ٢٤ آذر در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار می گردد، علاقمندان می توانند برای حضور در این جلسه ثبت نام به عمل آورند.

شاید برای خیلی ها اتفاق افتاد باشد، تحت تاثیر جو دوستان، افکار و انگیزه هایمان خودآگاه یا ناخودآگاه تغییر کرده، اعمالي از ما سر زده كه خودمان هم باورمان نمي شود! يا شرايط ديگري را در نظر بگيريد، ممكن است مجبور به ارايه مطلب مهمي شده باشيم اما حس کرده ایم که نمیتوانیم با مخاطبان خود ارتباط درستی برقرار کنیم. ممکن است برای بیرون آمدن از این وضع راه حل های زیادی را امتحان کرده باشیم. سوال اینجاست که آیا در این موقعیت ها و موقعیت های مشابه بهترین راه حل ها را در پیش گرفته ایم؟ اصلا هیچ وقت به طور علمی با این مسائل برخورد کرده ایم؟ راستي، مگر برای برخورد با این مسائل راه حل علمی هم وجود دارد؟ باید گفت بله! مطالعه تغییرات رفتار، افکار و باورهای انسانها در برخورد با جامعه در حوزه علم «روانشناسی اجتماعی» گنجانده می شود. پیش انجمن روانشناسي اجتماعي، با هدف آشنايي عموم مردم و خصوصا دانشجویان با مباحث مطرح در اين حوزه و استفاده از اين بينش ها جهت ارتقاي كيفيت زندگي اجتماعي خود و نیز ايجاد بستري جهت اجراي طرح هاي پژوهشي در این زمینه توسط جمعي از دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران كه با برخورداري از راهنمايي هاي عده اي از اساتيد برجسته روانشناسي كشور و همچنين، استاد ممتاز و فراموش نشدني اين حوزه، پروفسور فيليپ زيمباردو، استاد روانشناسي اجتماعي در دانشگاه استنفورد، خالق آزمايش زندان استنفورد، در مركز پژوهش های علمی دانشجویان اين دانشگاه شروع به كار كرده است. با ما باشيد در اولين جلسه از سلسله رويدادهاي انجمن روانشناسي اجتماعي، با محوريت مقدمات، كار گروهي، اصول تصميم گيري، و تأثيرپذيري برگزاركنندگان: مهسا مايلي، مينا انصاري، مهسا دولتشاهي، آرين آيتي، كاوه سامع، آيداكماليان، فاطمه سادات طباطبايي، محمدمهدي خاوندي، فربد تركمند، نگار مراديان زمان برگزاری: چهارشنبه ٢٤ آذر ماه ١٣٩٥، ساعت: 15 الی 18 مكان: مركز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكي تهران لينك ثبت نام
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190355
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه