دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1390/11/10 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 39
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

خانم دکتر پاسالار، مرکز پژوهش های دانشجویی را مرکز نوآوری در دانشگاه خواند.

در آستانه برگزاري جشنواره نوآوري، خانم دكتر پاسالار، از ثبت ابداعات و اختراعات فراوان در مركز پژوهش هاي دانشجويي خبر داد و نوآوري را موجب بيداري و پويايي سيستم آموزشي پژوهشي دانست.

سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، خانم دکتر پاسالار در آستانه برگزاري جشنواره نوآوري در 23 بهمن‌ماه، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي دانشگاه گفت: مركز تحقيقات پژوهش‌هاي علمي دانشجويان، در زمينه آموزش و پژوهش نوآوريهاي بسياري داشته كه منجر به ثبت چند اختراع و ابداع شده است . وي افزود: يكي از مهمترين نوآوريهاي اين مركز ساخت يك حدقه چشم مصنوعي جهت آموزش به دانشجويان است كه توسط دكتر آرش مظلومي و دكتر فرزاد محمدي از بيمارستان فارابي به ثبت رسيده است. دكتر پاسالار تصريح كرد: دانشجويان با قرار دادن چشم گوسفند در داخل اين حدقه مصنوعي كه حركات چشم انسان را تقليد مي‌كند به سهولت مي‌توانند اعمال جراحي را روي اين نمونه  انجام دهند .وي از راه‌اندازي دوره آموزش پژوهش به نام ديپلم پژوهشي دانشگاه و همچنين دوره آموزش هم‌زمان دكتراي حرفه‌اي و PHD در اين مركز خبر داد و گفت: نو‌آوري در يك مجموعه موجب بيداري و پويايي آن مجموعه مي شود و سيستم هاي آموزشي پژوهشي را از سستي خارج مي نمايد.  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188336
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه