دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1392/03/12 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 38
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

دومین جلسه ی شورای مرکزی مرکز پژوهش های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر پروین پاسالار

دومین جلسه ی شورای مرکزی مرکز پژوهش های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور خانم دکتر پروین پاسالار (رئیس مرکز رشد استعداد درخشان) و اعضای شورای مرکزی در تاریخ 11/ 03/ 1392 ساعت 16:30 برگزار گردید

دومین جلسه ی شورای مرکزی مرکز پژوهش های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور خانم دکتر پروین پاسالار (رئیس مرکز رشد استعداد درخشان) و اعضای شورای مرکزی در تاریخ 11/ 03/ 1392 ساعت 16:30 برگزار گردید. محورهای جلسه به شرح زیر بود: بند 1- ارزیابی مرکز و فعالیت های آن بند 2- افزایش کیفیت کارگاه ها بند 3- برگزاری کارگاه های جدید بند 4- بررسی فعالیت انجمن ها همچنین موارد زیر مورد بحث، بررسی و نظرسنجی اعضا قرار گرفت: تشکیل شورای داوری طرح ها درهر دانشکده برای بررسی اولیه طرح های نوشته شده توسط دانشجویان برگزاری کلاس ها به صورت مدون (پروپوزال نویسی، آمار، مقاله نویسی و...) استفاده از اساتید دانشکده های مختلف جهت برگزاری کلاس ها و کارگاه ها ایجاد کارگاه های بین رشته ای (کارگاه هایی بجز کارگاه های تخصصی رشته) برگزاری کلاس و کارگاه های ارتقای شخصی (مدیریت بحران، خلاقیت، روش مطالعه و...) برنامه ریزی جهت افزایش همکاری دانشجویان با مجله پژودا
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188818
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه