دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
سفر کاری برای بازنگری و بازنویسی برنامه راهبردی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان
اعضای فعال مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به همراه سرپرست، معاون و دبیر مرکزطی سفر کاری به بازنگری و نوشتن دوباره ی برنامه راهبردی مرکز پرداختند.
گالری عکس در سال 1386 با مشارکت تعدادی ازاعضای فعال مرکز در آن دوره، با توجه به محیط دانشجویی، آموزشی و پژوهشی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، برنامه ی راهبردی مرکز نوشته شد. پس از گذشت 8 سال، دبیر و اعضای کنونی مرکز بر آن شدند تا در فضایی آرام، دو روز تعطیل پایان هفته را به بازنگری استراتژیک پلان مرکز بپردازند. 31 اردیبهشت و 1 خرداد ماه 94 ، بیست و چهار نفر از اعضای فعال مرکز پژوهش ها به همراه دکتر پاسالار، سرپرست، دکتر نوری زاده، معاون و مانی بیگی، دبیر مرکز طی سفر کاری به خزر آباد ساری طبق برنامه ریزی انجام شده به بازنگری و نوشتن دوباره برنامه راهبردی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان پرداختند. در روز اول این سفر با مسئولیت مانی بیگی، علی گنجی زاده و منیره سید صالحی 5 پلان کاری زیر اجرا شد: * چگونه تفکر استراتزیک داشته باشیم؟ * بحث و رای گیری درباره mission، vision و اهداف کلان * طوفان فکری درباره جزئیات اهداف کلان *دسته بندی کردن جزئیات اهداف کلان و SWOT کشیدن برای هر کدام * پرزنتاسیون اهداف 3 کارگروه اول و دفاع از آن های توسط افراد کارگروه مربوطه در روز دوم این سفر با مسئولیت مانی بیگی، علی گنجی زاده و منیره سید صالحی 5 پلان کاری زیر اجرا شد: *پرزنتاسیون و دفاع 2 کارگروه باقی مانده از اهداف خود * جلسه کارگروه ها با یکدیگر جهت تبیین و تعیین اهداف مشترک * تدوین نهایی جزئیات اهداف کلان * تکمیل جدول SWOT برای کل استراتژیک پلان و در پایان روز دوم فرآیند رای گیری نهایی برای هر هدف کلی و جزئی انجام شد.
ارسال به دوستان