دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1389/07/02 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 34
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

شرکت تیم دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین مدرسه تابستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در هفته پایانی تابستان یک تیم دانشجویی 5 نفره از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین مدرسه تابستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در زمینه medical education (آموزش در علوم پزشکی) برگزار شد‌، شرکت کردند.

در هفته پایانی تابستان یک تیم دانشجویی 5 نفره از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین مدرسه تابستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در زمینه medical education (آموزش در علوم پزشکی) برگزار شد‌، شرکت کردند.  در این مدرسه تابستانی تدریس مباحث نوین آموزش در علوم پزشکی توسط اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی شیراز ودرقالب کارگاه های بحث و تبادل نظر دانشجویی بود که در ذیل مختصرا به عناوین آنها اشاره می شود : -          Peer Assisted Learning(PAL) -          Problem Based Learning(PBL) -          Evidence Based Medicine(EBM) -          Integration in Medical Courses -          The Power of Vision -          The medical Paradigms -          Modern Methods in Medical Education -          Communication Skills in Medical Fields -          Self Directed Learning -          Group Study هم اکنون نیز دانشگاه هایی چون دانشگاه علوم پزشکی تهران ، علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی شیراز تحولاتی بنیادی را در نظام های آموزشی خود ایجاد کرده اند که بی تردید ثمرات آن در سال های آتی اشکار خواهد شد.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 187838
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه