دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1395/07/03 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

قدردانی دکتر پاسالار از زحمات اعضای حیطه جانبی فلسفه پزشکی هشتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور

دکتر پاسالار در جلسه ای ضمن تاکید به تلاش بیشتر برای دستیابی به بهترین نتایج، از اعضای پرتلاش حیطه جانبی فلسفه پزشکی هشتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور قدردانی کرد.

جلسه ی دکتر پاسالار با  اعضای حیطه جانبی المپیاد فلسفه پزشکی هشتمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور روز دوشنبه 29 شهریور برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارشی از روند ساخت فیلم مستند و موانع مسیر ساخت آن و همچنین گزارشی از  یافته هایی که تیم در حین تحقیقات خود پیرامون موضوع ترنس سکشوالیسم رسیده بودند ارائه شد. در ادامه بازخوردهایی در ارتباط با نحوه ی برگزاری بخش حیطه جانبی المپیاد جهت برگزاری بهتر آن در سال های آینده مطرح شد. محمد مبین مرادی، قاسم پیشگاهی، بردیا قادری و محمد هوشی سادات اعضای تیم حیطه جانبی المپیاد فلسفه بودند که با فیلم "ماجرای عجیب آقای ط" در بخش جانبی المپیاد فلسفه شرکت کردند. تیم حیطه جانبی در مرحله اول المپیاد برگزیده شد ولی در مرحله ی نهایی المپیاد جز برگزیدگان این بخش قرار نگرفت. موضوع این فیلم طبی سازی ترنس سکشوالیسم در ایران است. در این فیلم به موانع طبی سازی ملال جنسیتی و آسیب شناسی آن پرداخته شده است. نگاه جامعه نسبت به موضوع ترنس سکشوالیسم، رفتار جامعه علمی در قبال این موضوع، نگاه فقه، جایگاه این موضوع در نظام سلامت کشور از موضوعات مطرح در این فیلم است و در آن سعی شده است تا بسیار شفاف رفتار جامعه و عالمان جامعه را در قالب مستندی نشان دهد تا بتواند به متولیان سلامت جامعه، جهت ورود و اثرگذاری در این حیطه کمک کند.
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 190251
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه