دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
هم اندیشی برای تدوین معیارهای مناسب برای دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان
دومین جلسه تدوین آیین نامه انتخاب دانشجویان واجد شرایط دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در مرکز رشد استعدادهای درخشان برگزار شد.
دومین جلسه مربوط به طرح تدوین آیین نامه انتخاب دانشجویان واجد شرایط دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان با حضور دکتر پاسالار، دکتر فرساد نوری زاده، دکتر رامین مهرداد، دکتر حمید جمال الدینی، دکتر علیرضا احمدوند، دکتر هادی مازوچی و دکتر فرناز محسنی سه شنبه 1 اردیبهشت 94 برگزار شد. در این نشست هدف برگزاری جلسه برای اعضای جدید شرح داده شد و مطالب جلسه پیش بازگو و درباره آنها نظر سنجی شد. توضیحات کلی پیرامون اهداف طرح، صحبت پیرامون چگونگی پیشبرد جلسات، انتخاب سر فصل های مورد بحث در جلسات آینده و اولویت بندی مطالب و تعیین سر فصل ها و...مطرح شد. همچنین تصمیمات کلی درباره چگونگی انتخاب دانشجویان واجد شرایط در سال جاری نیز گرفته شد که پس از بررسی تفضیلی و رفع ایرادات، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
ارسال به دوستان