دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
کارگاه آشنایی با ارزیابی و درمان اختلالات بلع در نوزادان و بزرگسالان برگزار شد
انجمن گفتاردرمانی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه آشنایی با ارزیابی و درمان اختلالات بلع در نوزادان و بزرگسالان را جمعه 6 اردیبهشت ماه برگزار کرد.
انجمن گفتاردرمانی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه آشنایی با ارزیابی و درمان اختلالات بلع در نوزادان و بزرگسالان را جمعه 6 اردیبهشت ماه از ساعت 8 الی 16 برای 42 نفر از دانشجویان برگزلر کرد.مرضیه پور جواد، فرشاد خسروی به عنوان مدرس و مهدی بازیار به عنوان مسئول اجرایی کارگاه حضور داشتند.خلاصه ای از مبحث آموزش داده شده در این کارگاه بدین شرح می باشد:فرایند بلع طبیعی شامل چهار مرحله می باشد؛ مرحله امادگی، مرحله دهانی، مرحله حلقی و مرحله مروی. آسیب ها و بیماری های مختلف ممکن است باعث اختلال در هرکدام از مراحل بلع شود که از طریق ارزیابی های دستگاهی و بالینی قابل تشخیص می باشد. پروسه های درمانی شامل اصلاح بافت های غذایی، تسهیل عصبی-عضلانی، درمان های رفتاری، درمان های جبرانی می باشد که با توجه به شرایط بیمار هر کدام از درمان ها جهت بهبود وضعیت بیمار و با هدف دستیابی به بلع طبیعی انجام می گیرد.نتیجه گیری: اگر اختلال بلع در سه مرحله اول باشد، پس از ارجاع پزشک متخصص، آسیب شناس گفتار و زبانی که در حیطه اختلالات بلع کار می کند باید انجام ارزیابی بیمار را به عهده گیرد و پروسه های درمانی مناسب را برنامه ریزی کند.
ارسال به دوستان