دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
واحد دانشکده پزشکی پردیس همت مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه knowledge translation را به دلیل پاره ای از تغییرات در برنامه ی مدرس در تاریخ های دوم و سوم تیرماه برگزار نخواهد شد.
به گزارش از روابط عمومی واحد دانشکده پزشکی پردیس همت مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، کارگاه knowledge translation را به دلیل پاره ای از تغییرات در برنامه ی مدرس در تاریخ های دوم و سوم تیرماه برگزار نخواهد شد.در كارگاه Knowledege Translation سعي بر آن است كه شركتكنندگان با مفاهيم ترجمه دانش، ضرورت و اهميت آن؛ برخي مدلها و ابزارهاي ترجمه دانش و روشهاي انتقال نتايج تحقيقات به استفادهكنندگان آشنا شوند.زمان برگزاری مجدد این کارگاه متعاقبا اعلام خواهد شد. توضيح مختصري دربارهي Knowledge Translation:Knowledge Translation (KT) به معنای تبادل و کاربرد دانش به واسطه سيستم پیچیدهاي از روابط متقابل میان محققان و استفادهکنندگان دانش به منظور سرعت بخشیدن به چرخه دانش و برطرف کردن مشکلي چون «استفادهی کم از پژوهشهای مبتنی بر شواهد در سیستمهای مراقبتی» است. مشکل ذکر شده معمولا به صورت شکاف موجود در بین «آنچه که میدانیم: دانش» و «آنچه که در حال حاضر اجرا میکنیم: عمل» نیز توصیف میگردد.به بيان سادهتر، ترجمه دانش (KT) به معنای کاربردی کردن آن چیزی است که ميدانيم.
ارسال به دوستان