دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1392/10/01 - 00:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

صحبت های ریاست دانشگاه پیرامون فعالیت های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان به مناسبت هفته پژوهش

دکتر جعفریان، ضمن قدردانی از زحمات دکتر پاسالار، مرکز پژوهش های دانشجویی را بستر و مکان مناسبی برای تدوین معیارهای صحیح ارزشیابی فعالیتها خواند که نباید در آن هدف، فقط مقاله شمردن، کسب رتبه از هر طریق و رسیدن به معیارهای غیرکاربردی باشد.

روز شنبه 30 آذر ماه 1392 جلسه مدیران معاونت پژوهشی دانشگاه با حضور دکتر جعفریان، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران در ساختمان ستاد دانشگاه برگزار شد. در این جلسه دکتر احمد رضا شمشیری به ارائه گزارش فعالیتهای مرکز پژوهش های دانشجویی در سال 1392 پرداخت. پس از آن دکتر جعفریان ضمن قدردانی از زحمات خانم دکتر پروین پاسالار بیان کردند، بسیاری از دیدگاههای دانشجویان درست است و هرجا با دانشجویان تعامل داشتیم استفاده کرده ایم. به دانشجو باید توجه و اعتماد کرد. هرجا تعامل خوب داشتیم و احترام دو طرفه بود، نتیجه خوب هم گرفتیم.ایشان در ادامه تاکید کردند، ارتباط اساتید و مسوولین دانشگاه باید با دانشجویان بیشتر شود و انجمن های مرکز پژوهش های علمی دانشجویان یکی از راه های برقراری این ارتباط است و باید یادمان باشد، هدف مرکز پژوهش ها و دانشجویان نباید مقاله شمردن، کسب رتبه از هر طریق و رسیدن به معیارهای غیرکاربردی باشد و نباید نگران عوارض آن بود. هدف، کار درست انجام دادن است و اگر دانشگاه علوم پزشکی تهران کار درست انجام دهد، معیارهای موجود در کشور خودبخود بسمت صحیحی سوق داده می شود. مرکز پژوهش های دانشجویی بستر و مکان مناسبی برای تدوین معیارهای صحیح ارزشیابی فعالیتها است.  
  • گروه خبری : ریاست
  • کد خبر : 188980
کلمات کلیدی
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه