دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)

 

دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصت‌های متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.

در دوره‌ی اول تعداد قابل قبولی دوره‌ی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشم‌پزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.

در دوره‌ی  تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقاله‌نویسی فرا می‌گیرند.

در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاه‌ها، به شیوه‌ی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت می‌پذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان صورت می‌پذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهش‌های موفق تحکیم می‌گردد.

این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آن‌ها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.  

 لینک آیین نامه دوره‌های RRE

 

 

  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 09:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 257
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گفت و گو با عاطفه سلطان محسنی ، یکی از سخنرانان برتر بیست و پنجمین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور

عاطفه سلطان محسنی از دانشجویان دوره کارشناسی که موفق به کسب عنوان برتر در کنگره ی سالیانه ی دانشجویی شد، به دانشجویان دوره ی کارشناسی توصیه کرد که در کنار واحدهای درسی از فیلد پژوهشی غاقل نشوند و مهارت های خود را در این زمینه بالا ببرند.

عاطفه سلطان محسنی ، کسب عنوان برتر کنگره ی سالیانه ی دانشجویی

با کسب 8 رتبه برتر تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیست و پنجمین کنگره ملی و یازدهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی کشور بر آن شدیم که گفت و گویی با عاطفه سلطان محسنی،  یکی از این دارندگان عنوان برتر داشته باشیم.

عاطفه سلطان محسنی دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی در پنل نوآوری و روش‌های نوین تشخیصی و درمانی شرکت کرده بود با ارائه مقاله ای با عنوان "ارتباط سطح سرمی پروتئین CCN5 با التهاب و مقاومت به انسولین در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو و بیماری عروق کرونری" موفق به کسب عنوان سخنران برتر در این پنل شد.

 عاطفه سلطان محسنی گفت: این اولین تجربه کنگره ملی و سالیانه‌ی من بود که شرکت کردم و تجربه جدید و خیلی خوبی بود و شرکت در پنل های مختلف و دیدن ارائه بقیه دانشجو ها و همچنین سخنرانی‌ اساتید و کارگاه ها همگی فرصت عالی برای یادگیری و کسب تجربه بودند.

سلطان محسنی دوره توانمند سازی شرکت در کنگره مرکز پژوهش های علمی دانشجویان را بسیار مفید دانست و گفت: قبل از کنگره با برگزاری کارگاه های آمادگی در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان و با تدریس و منتورینگ آقای میرشاهی و اقای دانشور، برای انتخاب موضوع، سرچ، نگارش و حتی طراحی پوستر و پاورپوینت ارائه، دانشجویان راهنمایی شدند و طی روزهای برگزاری کنگره هم همراه دانشجویان بودند و قطعا این همراهی و کیفیت خوب کارگاه های برگزار شده در این موفقیت ها نقش داشتند.

عاطفه سلطان محسنی که از دانشجویان دوره کارشناسی است توصیه کرد که دانشجویان دوره ی کارشناسی در کنار واحدهای درسی از فیلد پژوهشی غاقل نشوند در عرصه پژوهشی ابتدا مهارت های لازم را کسب کنند و بعد هم به کمک افراد با تجربه در این حیطه سعی کنند که آموخته های خودشان را به مرحله عمل برسانند.

و سخن پایانی:

و در نهایت هم از تمام افرادی که در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان کنار ما بودند و به ما در این مسیر کمک کردند تشکر میکنم.

 

  • گروه خبری : ریاست,رویدادهای علمی,جشنواره،مسابقه، کسب مقام,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 277370
مریم حیدری
تهیه کننده:

مریم حیدری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه