دوره تحصیل سریع پژوهشRapid Research Education (RRE)
دوره ی تحصیل سریع پژوهش (Rapid Research Education; RRE) مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان، همواره به دنبال ایجاد فرصتهای متنوعی بوده تا دانشجویان برای انجام پژوهش تربیت گردند. یکی از مؤثرترین این فرآیندها تحصیل سریع پژوهش است که برای نخستین بار در مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386 به پیشنهاد سرپرست وقت مرکز خانم دکتر پاسالار اجرا شد.
در دورهی اول تعداد قابل قبولی دورهی RRE با موضوعات متنوعی مثل چشمپزشکی، رادیولوژی، غدد و متابولیسم، کانسر، ENT و ... پیگیری شد و بیش از 20 طرح موفق به تصویب در شورای پژوهشی گردید.
در دورهی تحصیل سریع پژوهش RRE دانشجویان مراحل انجام پژوهش را از ابتدای ایده پردازی و نوشتن پروپوزال، تا انجام عملی پروژه، نوشتن گزارش نهایی و مقالهنویسی فرا میگیرند.
در این فرآیند تربیت پژوهشگران در ضمن برگزاری کارگاهها، به شیوهی learning by doing حین انجام عملی کارها صورت میپذیرد. در حقیقت، ارتباط دانشجویان متقاضی RRE با مراکز تحقیقات از طریق مرکز پژوهشهای علمی دانشجویان صورت میپذیرد و این ارتباط از طریق منتورهای با تجربه برای انجام پژوهشهای موفق تحکیم میگردد.
این دوره برای دانشجویان دوره دکترای حرفهای عمومی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در چهارسال نخست دوران تحصیل هستند و نیز دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران که یکسال تا پایان تحصیل آنها باقی مانده، درنظر گرفته شده است.
مسئول دانشجویی RRE نوروفارماکولوژی در گزارشی از روند پیشرفت RRE نوروفارماکولوژی ابراز خرسندی کرد و از تمامی علاقمندان برای شرکت در جلسات دعوت به عمل آورد.
علی محمدی اصل، مسئول دانشجویی RRE نوروفارماکولوژی در گزارشی نحوه پیشرفت کار را بدین شرح توضیح داد: بعد از ثبت نام از علاقه مندان، در مصاحبه ای که از آنان به عمل آمد از میان 41 نفر ثبت نام شده 19 نفر به عنوان برگزیدگان به این طرح وارد شدند. شروع این RRE با برگزاری چندین ژورنال کلاب همراه بوده و با ارائه مقالات کار شده در گروه فارماکولوژی در این جلسات سعی بر آن شده است که دانشجویان با کارهای تحقیقاتی رایج و قابل اجرا در این گروه آشنا شوند. در انتهای این 5 جلسه ژورنال کلاب قرار است که 6 نفر از میان 19 نفر انتخاب شده و به گروه فارماکولوژی وارد شده و شروع به کار کنند. در این مرحله برگزیدگان با توجه به ایده های پژوهشی که ارائه می کنند انتخاب می شوند. برای برگزیدگان نهایی، کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان اعم از پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و ... به صورت اختصاصی برگزار می شود. همچنین برگزیدگان در گروه فارماکولوژی در کارگاه های مختلفی اعم از نحوه کار با حیوانات آزمایشگاهی، با نحوه ایجاد تشنج در حیوانات آزمایشگاهی و ... آشنا خواهند شد. 3 ژورنال کلاب تا کنون برگزار شده و 2 ژورنال کلاب دیگر باقیست . حضور بیشتر دانشجویان در این سری جلسات باعث خوشحالی بوده و از همه دانشجویان برای شرکت در این ژورنال کلاب ها دعوت به عمل می آوریم. 2 جلسه باقی مانده در روز های 15 و 22 آذر ماه ساعت 17 الی 19 در طبقه دوم مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار خواهد شد. لازم به یاداوری است همه ی افراد شرکت کننده فرصت ورود به جمع 6 نفره را در صورت ارائه ایده های خلاقانه خواهند داشت.
ارسال به دوستان