برنامه ریزی اولین دوره ی دیپلم پژوهشی واحد توانبخشی انجام شد
درجلسه ای که با حضور سرپرست واحد توانبخشی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد، برای دوره ی دیپلم پژوهشی واحد توانبخشی برنامه ریزی جامعی صورت گرفت.
جلسه ی برنامه ریزی برای برگزاری نخستین دوره ی دیپلم پژوهشی برای دانشکده ی توانبخشی با حضور دکتر فرساد نوری زاده، معاون مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، دکتر مریم ترامشلو، سرپرست واحد توانبخشی مرکز پژوهش ها و زهرا محمدی، کارشناس دیپلم پژوهشی 6 دی ماه در مرکز پژوهش های علمی دانشجویان برگزار شد. در این جلسه درخصوص روند اجرای این دوره از ثبت نام تا گرفتن مدرک دیپلم پژوهشی صحبت شد و برنامه ی قطعی آن تصویب شد. دیپلم پژوهشی توانبخشی برای اولین بار برای دانشجویان ترم یک تا چهار مقطع کارشناسی سه رشته ی گفتار درمانی، شنوایی شناسی و فیزیوتراپی برگزار می گردد. فراخوان ثبت نام در دی ماه اطلاع رسانی می گردد و در هفته ی اول بهمن ماه از متقاضیان مصاحبه به عمل می آید. دانشجویان متقاضی می بایست رزومه ی پژوهشی و آموزشی ی خود را زمان مصاحبه به همراه داشته باشند و در مصاحبه از انگیزه شرکت در دوره، کارهای پژوهشی و آموزشی انجام شده و یا در حال انجام و همین طور مهارت زبان دوم سوال خواهد شد. دانشجویانی که پذیرفته می شوند از ابتدا کد دانشجویی مربوط به دوره را از سیستم سما دریافت می کنند که می بایست به طور منظم در کلاس های خود شرکت کرده و در مدت دو سال، واحد های آموزشی و پژوهشی خود را بگذرانند. در ابتدای دوره 8 واحد آموزشی به دانشجو ارائه می گردد که پس از گذراندن موفق آن باید 4 واحد پژوهشی خود را در قالب پایان نامه بگذراند، دانشجوی دوره ی دیپلم پژوهشی موظف است در جلسه ای از پایان نامه ی خود دفاع کرده و سپس پایان نامه را به صورت مقاله در یک مجله ی معتبر بین المللی به چاپ برساند. دوره ی دیپلم پژوهشی به صورت کاملا رایگان برای دانشجو برگزار می گردد ولیکن شرکت در دوره و اتمام آن برای متقاضیان الزامی می باشد و در صورت انصراف از دوره مجبور به پرداخت غرامت می باشد. در انتهای دوره، دانش آموخته گواهینامه ی معتبر دیپلم پژوهشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت می نماید. دیپلم پژوھشی (TUMS Research Diploma) گواهینامه اي است در زمینه پژوھش های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که دانشجویان رشته های علوم پزشکی می توانند در صورت به پایان رسانیدن موفقیت آمیز دوره مربوطه، به صورت موازي با تحصیل در رشته اصلی خود، آن را کسب کنند. دوره مزبور با هدف تربیت فارغ التحصیلانی طراحي شده که علاوه بر دارا بودن دانش و نگرش مورد انتظار در رشته خود، با کسب مهارت های پژوهشی بتوانند به عنوان نیروی کارآمد، به فعالیت پژوهشی بپردازند.
ارسال به دوستان